O NEE niet nu al. kijk aub. mysterieuze reden van bulten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

O NEE niet nu al. kijk aub. mysterieuze reden van bulten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-02 14:36

Ik wil net de paarden buiten zetten en toen ik meinoedske haar halster aan wou doen zag ik dat ze weer bulten had.
vorig jaar heeft ze dit ook gehad in augustus en het jaar daarvoor ook.
volgens de DA is het steeds een acute allergische reactie op iets wat ze eet.
elke keer stodn ze buiten en opeens had ze dus bulten. de eerste keer (in augustus 2000)op schouder en nek, de tweede keer (in september 2000) was heel haar hoofd opgezwollen en de 3e keer (augustus 2001) zat ze van voor tot achter onder behalve haar hoofd.
elke keer kreeg ze wel een spuit ervoor maar aangezien ik haar wil laten dekken volgende week kan ik haar niet laten spuiten als ze eenmaal drachtig is.
ik ben dus ook erg van slag dat het nu in april al zo is.
ik zelf denk dat het van insekten is, ze staat al 6 jaar in dezefde stal, wei en bak en krijgt altijd hetzelfde soort voer.
gisteren is ze niet op de wei geweest en om 12 uur al naar binnen, dus ze heeft in d ebak ook niet kunnen knabbelen.

vorig jaar is ze helemaal onderzocht door een DA en zijn er onderzoeken gedaan voor wormen, bloed uitstrijkjes etc.
daaruit kwam dat er wormen in haar bloed zaten en daarvoor is ze toen behandeld.
verder was alles goed.
wie o wie weet wat dit is of kan zijn en wat ik zou kunnen doen om de bulten te laten verdwijnen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kijk ook even naar deze link voor foto's van vorig en 2 jaar terug
http://www.meinoedske.com/bulten.html


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 18:39

Jemig, dat ziet er niet echt normaal uit! Lijkt het op de bulten die je verleden op je paard vond? Misschien is het wel weer dezelfde diagnose! Misschien weer gewoon de DA laten komen en kijken wat er met haar aan de hand is. Hou ons op de hoogte van de bulten okay?

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 18:56

Wij hebben en paard op stal en las die een keer naar het bos is geweest, komt hij helemaal terug met een SUPER DIK hoofd, ik zou het niet weten maar het lijken op dezelfde bulten als hij altijd heeft!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 09:35

snoopy_689 schreef:
Wij hebben en paard op stal en las die een keer naar het bos is geweest, komt hij helemaal terug met een SUPER DIK hoofd, ik zou het niet weten maar het lijken op dezelfde bulten als hij altijd heeft!


wordt hij gestoken dan in het bos?
daar zijn veel insekten natuurlijk.
nou ik kan bijna uitsluiten dat het door iets te eten is want dan had ze het vrijdag morgen moeten hebben en niet nadat ze een dag en nacht op stal heeft gestaan denk ik.
het zijn inderdaat weer van die bulten die ze vorig jaar heeft gehad, alleen gelukkig in veel mindere mate.
ik zelf denk dat die hele kleine vliegjes de schuldige zijn, je weet wel die ook het zomerexceem veroorzaken.

gelukkig waren ze gisteren avond al een flink stuk weggetrokken dus tot op heden vind ik het nog niet nodig om de DA te roepen.
alleen al shet uit de hand gaat lopen of als haar hoofd gaat zwellen uiteraard wel

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 12:28

Het ziet eruit alsof het blaasjes zijn.Zit er vocht in of is het hard?
Ik vind het eruit zien als een allergie.Misschien heeft ze iets gegeten wat ze normaal niet eet.
Gelukkig dat het wat wegtrekt , dan is het in elk geval niets ernstigs.
Succes!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 13:03

Jenna schreef:
Het ziet eruit alsof het blaasjes zijn.Zit er vocht in of is het hard?
Ik vind het eruit zien als een allergie.Misschien heeft ze iets gegeten wat ze normaal niet eet.
Gelukkig dat het wat wegtrekt , dan is het in elk geval niets ernstigs.
Succes!

die grote bladders zijn zacht maar ze heeft ook kleine harde bultjes, dus das heel verschillend:-)
het is zeker een allergie, maar voor wat, thats the big quastion.
--Misschien heeft ze iets gegeten wat ze normaal niet eet.--
onmogelijk, ze stond al vanaf vrijdag 12 uur op stal, er kan verder niemand bij komen want ze staan achter ons huis.
zaterdag middag wilde ik haar buiten zetten en toen zag ik het dus.
om half 1 was alles nog normaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 13:23

Mijn paard heeft ook wel eens bulten gehad, niet precies die, maar het leek er wel op. Bij hem kwam het door het hooi. De stalmanager raadde mij toen aan om appelazijn te geven (de goeie!), dat zou het lichaam helpen opschonen. Bij mijn paard veranderde het steeds waar de bulten zaten en hoeveel. Uiteindelijk was ie na 2 maanden pas bultenvrij. Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen vanwege een blessure het voer helemaal om heb moeten gooien, dat had er zeker mee te maken.
Appelazijn kun je wel proberen natuurlijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimsel94, Phonix en 75 bezoekers