*Kloofje in lip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirsti
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Den Haag

*Kloofje in lip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 13:10

Twee maanden geleden heeft mijn paard tijdens een strandrit een kloofje/scheurtje/sneetje (dus geen schuurplekje) in zijn onderlip gekregen, iets voor de plaats waar het bit ligt (hij wordt op het strand altijd erg opgewonden en ik geef toe dat ik dan een enkele keer een beetje moet trekken als hij echt doordraait en tot Texel door zou galopperen).

Toen ben ik met Hackemore gaan rijden. Na twee weken was het sneetje dichtgegroeid. Voor de zekerheid heb ik nog een week zonder bit gereden. Toen het bit er weer in, dikke laag vaseline op z'n lip en met heel lichte aanleuning gereden. Eerste dag ging goed. De tweede dag sprong het weer open.

Dus weer een paar weken met Hackemore rijden. Weer hetzelfde verhaal. En zo tot drie keer toe. Ik ben nu al ruim twee maanden aan het sukkelen.

Ik heb al vanalles geprobeerd: -Aluinpoeder in het kloofje aanbrengen, hiervan zou het dicht moeten trekken (mannen gebruiken dit als zij zich snijden bij het scheren)(dit heb ik toegepast bij de eerste keer)
- Anti schimmel creme (heb ik van een huisarts gekregen, bij haar paard helpt dat goed)(dit bij de tweede keer)
- Zoveel mogelijk vet houden met vaseline (op aanraden van onze dierenarts)(dit bij de derde keer)

Het groeit dus wel steeds dicht, maar het blijft zwak en springt bij het minste geringste weer open.
Wat zou een goede oplossing zijn? Bestaat er een zalfje waar het (litteken)weefsel sterker van wordt?

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 13:23

Je zou het eens met calendula zalf kunnen proberen. Kan je gewoon bij de drogist kopen in tubes van 30 g en 80 g (dacht ik). Is niet eens zo heel erg duur.

Ik gebruik het zelf ook als ik weer eens ee kloofje in m'n mondhoek heb en 't werkt erg goed. Daarnaast is het mij door een plastisch chirurg aangeraden omdat het littekenvorming zou beperken. En ik moet zeggen, mijn litteken (na beet van een paard in gezicht Extreme duivel) is niet heel erg opvallend geworden.

Het proberen waard dus, lijkt me.

Kirsti
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 13:33

Hee ja, dat was ik nog vergeten te zeggen, dat ik er nu sinds twee dagen Calendulan creme op smeer. Ik heb dit van m'n moeder gekregen, maar ik wist niet dat het echt een geneesmiddel is. Ik dacht: oh dat is zo'n vaag homeopathisch zalfje, dat zal wel niet werken. (Ik geloof trouwens wel in de werking van kruiden. Veel medicijnen worden tenslotte van planten gemaakt.)

Bedankt voor de tip, nu ga ik er zeker mee door!