Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
beenyman schreef:het kan toch alleen via paard-paard over worden gedragen en niet door mensen?
amondi schreef:Als ik met mijn mouw langs een Rhino besmet paard kom en ik loop daarna met het Rhinovirus naar een ander paard.... Dan is het dus wel degelijk door mensen te vervoeren!
Waarom de wedstrijden niet worden afgelast? Uit het roddelcicuit heb ik vernomen dat het KNHS-standpunt is dat Rnino een alom aanwezig virus is, en daarom moeten de wedstrijden doorgaan. Behalve als er op de manege zelf Rhino is geconstateerd.
Je hebt geen meldingsplicht voor Rhino zodat er zelfs mensen van een Rninobesmette stal gewoon kunnen reizen met hun paard.
Veruit de meeste mensen zullen dat niet doen, maar je zal je trailer maar parkeren naast een stelletje egoïsten die wel op wedstrijd gaan ondanks de eventuele besmetting.
Wij doen het dus niet en ook heeft de vereniging de lessen stop gezet. Liever 100 paarden gezond houden dan 1 dood, als dat voorkomen kan worden.
Anne_GTI schreef:Gewoon starten. Wel een beetje opletten dat je je paard niet laat neuzen etc. en niet in een vreemde box zetten. Rhino is overal altijd aanwezig in meer of mindere mate. Laat je niet gek maken maar vermijdt plaatsen waar daadwerkelijk zieke paarden staan.
amondi schreef:Dat kan je dus wel! als jouw buurvrouw op wedstrijd besmet is, je pakt b.v. behulpzaam haar zweepje op, je loopt de kantine in en geeft meneer Jensma een hand......
Citaat:Waarom is Nederland zo'n vreselijk paniekland. Als er misschien sneeuw valt bellen we ons werk allemaal af, als er Rhino in Nederland is gaan we niet meer op wedstrijd, enzovoorts, enzovoorts! Erg vermoeiend....