Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vlasta schreef:Ik heb wel eens gehoord dat als een paard op ijzers moet staan omdat de hoeven te kort zijn dat een paard daar wel een paar weken kreupel van kan lopen.
Maar weet niet of de hoeven zo kort zijn dat het niet met een paar dagen gewenning over is.
jackie schreef:vlasta schreef:Ik heb wel eens gehoord dat als een paard op ijzers moet staan omdat de hoeven te kort zijn dat een paard daar wel een paar weken kreupel van kan lopen.
Maar weet niet of de hoeven zo kort zijn dat het niet met een paar dagen gewenning over is.
huh? dat is volgens mij een lam excuse van de smid.
marleen_usar schreef:De smit had het ijzer nog niet goed vastgezet dat zou hij vrijdag doen,hij had gezegd dat we die hoef niet uit konden krabben omdat die nagels scherp waren hij zou dat vrijdag goed doen.Maar mijn paard kwam een stukje omhoog en toen kwam hij langs de hand van de smit en die moest het gisteren laten hechten hoor ik net.Wel vreemd dat hij dat ijzer niet meteen goed eronder deed maar hij was bang dat als alles te lang zou duren mijn paard een smit fobie zou krijgen,terwijl hij juist heel braaf was. Maar iemand anders van stal heeft net de smit gebeld en gezegd dat dat ijzer eronder vandaan is,hij mocht naar buiten maar dat gaat niet want hij kan niet lopen. Zijn onderbeen schijnt iets warmer te zijn dat het andere been.Maar morgen vroeg komt de smit om te kijken naar zijn voeten en om te kijken wat er aan de hand is.Wel raar dat hij dat ijzer niet meteen heeft vastgezet, maar goed we zien het morgen wel.
Kiara schreef:Ik ga helemaal mee met Nimmedor.
Ik plaats mijn vraagtekens bij de werkwijze van je smid in dit geval.
Sterkte met je paardje!
alex66 schreef:andere smid zoeken dit is wel heel raar
een ijzer moet ten alle tijden goed vast gezet worden zo niet dan is je smid een kneus