Herstellingoord voor paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Herstellingoord voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-06 15:45

Mijn paard heeft nu al een tijd last van zijn rug.
De veearts vermoed dat er een kruisspier beschadigd is.

Hij staat nu nog bij mij op stal, maar het stalgeld betaal ik door wat me eigenlijk een rib uit me lijf kost.
Dit heb ik er best voor over maar voor een paard waar ik niks mee kan.....

Ik ben nu eigenlijk opzoek naar een soort herstellingsoord voor paarden, dat zal toch moeten bestaan?
Het lijkt me sterk dat ik nu voor het eerst met dat idee kom.

Op internet kan ik er niet echt wat over vinden, weet iemand misschien een "herstellingoord" voor paarden?


wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:49

Volgens mij heb je een gat in de markt ontdekt

Ik heb er nog niet van gehoord maar misschien een boer bij jou in de buurt? Of een particulier met nog een stal over? In dat geval kan je advertentie-tje zetten in de supermarkt ofzo...

Heel veel succes met de zoektocht...

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:01

Ik heb mijn paard momenteel tijdelijk in een rusthuis ondergebracht omdat ie aan beide voorbenen peesblessures heeft. Hij loopt nu dagelijks op het land tussen ca 30 andere paarden, meeste zijn oud en bejaard.
Ik vind het een goed adres waar hij lekker tussen de paarden staat en toch de hele dag door beweging heeft. Hij heeft inmiddels een wintervacht, dus daar moet je wel rekening mee houden.
Kijk anders even op www.hetpaardenrusthuis.nl
Succes!

Tevreden paard in het winterse land:
Afbeelding

Bessy, Neala, Hazel

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:01

Of een opfokstal waar ze ook in de winter buiten komen ? kan je paard veulies opvoeden !

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:17

Ik weet in Belgie een verzorgingsstal voor paarden met blessures of paarden die daar herstellende zijn na een operatie. Er staan daar veel paarden die op nationaal of internationaal niveau springen, dus bij mensen die er kijk op hebben. Het is net over de grens bij Maaseik. Ons veulen staat daar in de opfok. PB even als je het adres of telefoonnummer wil hebben.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:40

een rusthuis of een opfok bedrijf is IDD de beste oplossing

er bestaan wel speciale stallen voor geblesseerde paarden maar die zijn vaak een stuk duurder dan een doorsnee pensionstal omdat je paard daar ook terapie krijgt en zo

Oeleborg 19-05-1994 13-10-2014 Bedankt voor 20 geweldige jaren, ik mis je mijn held

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:53

Ik denk dat het daar meevalt. Informeren kan altijd.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:03

Bij ons in de wei staan een paar herstellende paarden. Een met een peesblessure en eentje die te mager bleef. Die staat tussen het jonge grut. Beetje oppaspaard te spelen. Zo hebben ze sociaal contact en de lichte constante beweging die nodig is (van grasspriet naar grasspriet). En het is een stuk goedkoper dan op stal. Ze hebben een groepsstal. Dus wellicht kun je naar zoiets zoeken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:21

in Hoogeloon is er zoiets, iig dat hoorde ik van mn moeder, die t weer heeft van 1 vd mensen die daar 1 vd paarden(een gezonde, ze fokken nml ook) rijd
dat is bedoeld voor mensen waarva hun paard moet revalideren, of meerdere malen per dag medicijnen etc nodig heeft, maar die op een (dure) luxe pensionstal staan en zelf fulltime werken dus ook niet de mogenlijkheid hebben om er zelf paar x per dag aan de hand mee te stappen of de medicijnen te geven etc

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Herstellingoord voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-06 10:28

Een opfokstal of rusthuis hebt ik denk ik niet veel aan.
De stal waar hij nu staat is dat al bijna.

De paarden krijgen de gelegenheid om smorgens naar buiten te gaan, dan gaan de stallen open en kunnen ze zelf kiesen of ze naar buiten gaan, soms blijven de paarden alleen maar op het erf, sommige trekken toch even een sprintje in het land en natuurlijk allemaal lekker rollen in de bak.
Aan het eind van de middag hebben ze het vaak wel gezien en dan komen ze naar het hek, dan gaat het hek open en dan lopen de paarden zelf weer naar hun stal (met enige begeleiding )

Dat is het dus niet, maar waar ik wel een beetje mee zit is dat het een groep van zo'n 15 paarden is, ze lopen allemaal bij elkaar en er zitten een paar grote klieren bij.
Ik heb niet echt het gevoel dat mijn paard lekker de rust kan vinden in zo'n grote groep, hij moet zich altijd verdedigen.
Het valt mij ook op dat bijna alle paarden in de groep zwaar chagarijnig zijn.
Dan komt mijn paardje met zijn oortjes naar voren naar een ander paard gelopen en dan krijgt hij 2 platte oren en een gebit te zien.
En dat is bij de meeste paarden zo.
Ik kan soms echt wel is aan hem zien dat hij daar heel erg mee zit en dat hij daar een beetje down van word.

Hij zit natuurlijk al niet lekker in zijn vel omdat hij last heeft van zijn rug en dan krijg je dat er ook nog is bij

Waar ik eigenlijk naar opzoek ben is een stal waar ze rustig kunnen staan, misschien met 2 of 3 tergelijk.
Waar ze behandeld worden, misschien homeopatisch of iets van dat soort.

Ik heb geen flauw idee wat de kosten daar van zullen zijn maar ik betaal nu ook €200,- per maand.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:34

De paarden staan daar in kleine groepjes of grotere groepen. Moet er gestapt worden, dan wordt er gestapt, afgespoten, gelongeert of wat dan ook.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-06 10:39

Wat zijn de kosten daar?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:10

alex66 schreef:
er bestaan wel speciale stallen voor geblesseerde paarden maar die zijn vaak een stuk duurder dan een doorsnee pensionstal omdat je paard daar ook terapie krijgt en zo


Klopt, volgens mij heeft er zelfs wel eens een stukje in de Bit gestaan ofzo. Ik weet dat ik het ergens gelezen heb, maar waar....

There is no reality, only perception.

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Herstellingoord voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:08

eigenlijk zou je eens in de buurt moeten gaan rondvragen...

misschien is er wel iemand die tijdelijk of langer een gezelschapspaard wil hebben, maar geen andere mensen wil hebben die rijden en dagenlang in de stallen rondzwerven?

jammer dat je niet bij mij in de buurt zit, mijn pony staat al een tijdje alleen( stalgenootje van 30 is onlangs overleden) en ik zit er wel es aan te denken om een dier erbij te nemen wat bijvoorbeeld ook rust nodig heeft...

gewoon een dier van een ander, diegene betaald dan wel, maar t is gewoon een paard wat op rust staat, of een ouder dier..

wel heel handig dacht ik zo, ik zorg ervoor, samen met de stalhouder daar, maar een ander betaald ervoor.

ik vind t juist superleuk om met een ander dier wat om te knuffelen, maar rijden of zoiets hoeft voor mij niet..
zo iemand zou je moeten zoeken denk ik....

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:21

Cherokee.nl in babyloniebroek bij Marijke Boinck
Kastanjehoeve.nl

Mri

Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:40

heb een tijd geleden gehoord van zo'n soort stal, dat was ergens in drenthe oid. t was toen iig niet duur, en er werd 3 keer pd met de paarden een stuk gelopen (als ik het me goed herriner)
Er is vast wel iets te vinden online!

Succes!

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-06 09:56

Bij Cherokee betaal je €450,- in de maand

Dat is mij iets te duur....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:12

ik zal eens vragen wat het in hoogeloon kost, daar staan ze iig met zn 2en of alleen op de wei, net wat kan of wat de eigenaar wil

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evii2018, Gypsy, Jet, Nancy01, paardnmeisje, Peachy, Utixo en 65 bezoekers