is dit fout?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 10:13

Ik ging wel eens met een vriendin mee naar haar zogenaamde verzorgparden. Ze moest 5 gulden per keer betalen om te poetsen. Heel soms mag ze even rijden. De jongste pony is daar 15 en de oudste iets van 37. Ze eten allemaal hun eigen mest op. Hun stallen hebben ondergrond van steen en zijn supervies altijd 1 keer was ik erbij toen de eigenaar de stallen meste er kwam bijna geen zaagsel bij als ze wouden liggen lagen ze ook voor een deel op steen. Verder is er geen wei of paddock alleen een veldje van steen waarop ze soms mogen stappen als er gereden wordt wordt er een beetje gedraaft en op 1 pony gegaloppeert. De hoeven zijn ook niet echt in orde. Ik vind dit eigenlijk erg zielig en ik weet niet of ik er iets aan kan doen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 11:32

Nou Lieke, wat denk je zelf?? Is het echt nodig dat we hier serieus op reageren? Als je hier aan meewerkt, ben je toch net zo fout als die eigenaar, of niet??? En wie is er nou zo maf dat 'ie vijf piek gaat betalen om een paard te mogen poetsen??????

In zulke gevallen zijn er altijd weer mensen die er aan mee blijven doen, omdat ze denken dat ze het dan draaglijker maken voor de paarden, maar dat aaitje dat ze van jou krijgen (wat kost dat trouwens, aaien?) is maar een druppel op de gloeiende plaat hoor.
Dus als je daar blijft komen, bevestig je eigenlijk naar de eigenaar van die pokkebende dat het OK is.

Niet meer naartoe gaan dus, hoe moeilijk dat misschien ook is, en hoe zielig dat ook voor die paarden is. Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

Groetjes, Sonja

PS Ik weet echt wel dat je het uit paardenliefde doet hoor, maar je helpt ze er echt niet mee.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 11:47

Lieke verzorgt het paard toch niet Verward maar haar vriendin!! Verward

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 13:39

Lieke, dit is helemaal verkeerd. Als je even logisch nadenkt, dan kom je toch zelf tot de conclusie dat het niet juist is dat je moet betalen om een paard te mogen poetsen. De eigenaar van de paarden zou net blij en vereerd moeten zijn dat jij (of je vriendin) je vrije tijd wilt besteden aan het verzorgen van zijn paarden.

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 15:13

ja, ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Een handelaar (van niks) kocht pony's van 1000,- of minder op de markt (of bij de slacht) en ik moest ze dan maar gaan inrijden (allemaal knettergek natuurlijk) en zo snel mogelijk zodat hij ze weer voor meer kon verkopen. (mensen zieke pony's aansmeren) En ik moest ook nog eens F50,- per week betalen.

het is een grote banketstaaf. En bellen ze me een tijdje geleden op dat ze mij beschuldigen van diefstal want er was iets kwijt (in die grote zooi). Nou, ik hoop echt voor iedereen dat ie nooit zoiemand tegen komt. Ga er niet meer heen...echt niet. Ik dacht eerst ook, ik doe het voor die pony's, maar uiteindelijk was het mijn schuld als ik die pony verkeerde dingen aanleerde. En hij werd ook kwaad als ik er weer eens afflikkerde en als ik dan niet meer drufde. Dan ging ie zitten rousen op een pony 1.36 niet normaal.

Nou ja ik stop hier maar mee. Ik kan nog wel doorschrijven, maar mijn mening: ga niet naar zulke mensen toe.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 19:02

Ik ga er niet heen hoor ben 2x meegeweest.
Ik heb wel iets gezegt tegen dat meisje; ik vind dat de stallen wel erg vies zijn en jammer dat ze geen wei heeft. Maar de reactie was ze heeft niet genoeg tijd en ja er zijn nou eenmaal niet genoeg weides in de buurt. En dat terwijl die vrouw de hele tijd niks zat te doen en als er geen wei oid is neem je toch geen paard. Maar eigenlijk wil ik weten of ik hier misschien iets aan kan doen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 19:49

Bel de Dierenbescherming eens en vraag wat zij er van vinden. Ze zouden zelf eens een kijkje kunnen gaan nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 21:32

Ik denk dat je er weinig aan kunt doen Lieke, en ook de Dierenbescherming staat vaak machteloos in zulke gevallen. Het ontbreken van een weide of paddock is geen dierenmishandeling, en je zult (grrrr!!!!) altijd zien dat er net een keertje fatsoenlijk stro ligt als er gecontroleerd wordt. En "de hoeven zien er niet helemaal goed uit", tja.... een paard moet wel vreselijk kreupel zijn wil het echt onder "mishandeling" vallen (helaas).
Ben dus bang dat je weinig kan doen.... Kan je vriendin niet mee naar jouw verzorgponnies, ipv die bende daar?

Grtz, Sonja


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Majestic-12 en 23 bezoekers