wat geven voor atrose?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anita87
Berichten: 100
Geregistreerd: 08-12-04

wat geven voor atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:42

waarschijnlijk zijn er al veel topic's over, maar aangezien de zoekmachine niet werkt;

wie geeft wat aan zijn paard met atrose en wat zijn jullie ervaringen ermee?

graag conctrete antwoorden, zodat het topic duidelijk blijft.
bv:
middel (wat je geeft):
waar gekocht:
werkt het?:
hoe duur?:
wat voor voer ernaast geven?:

heel erg bedankt.. groetjes..

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:53

- veel buiten (niet een paar uur, maar de hele dag !)
- constante beweging geven (alleen als het paard rad is natuurlijk)
- na heel veel omzwervingen ben ik uitgekomen op cortaflex, welke ik nu in amerika bestel bij "the gifted horse" ondanks de transportkosten scheelt het de helft met in Ned. of Belgie bestellen, daar zit glucosamine, chondroitine en hyaluronzuur in.

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:59

inderdaad veel bewegen,lekker buitenlopen enzo.
ik geef nu mijn paard glucosamine complex speciaal van de groene os,daarbij druppel ik door het voer ook teunisbloem olie,dit koop ik bij de paardendrogist.
@mist is er ook een internet site waar ik informatie kan inwinnen over cortaflex?

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Re: wat geven voor atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:54

ook ik heb heel goede ervaring met Cortaflex, één van mijn paarden heeft geen arthrose maar een vorm van aangeboren overhoef (hij heeft haakjes aan de voorkant van de kogels van de beide voorbenen zitten).

Tot vorige zomer heeft hij hier geen/nauwelijks last van gehad, maar door het ouder worden begint alles nu wat stroever te verlopen.
vooral op een zachte ondergrond veerde hij teveel door in de kogels wat pijn ging doen.

op advies van de DA heeft de hoefsmid hem "stijl" gezet op ijzers met zijlippen en met een goede opzet, waardoor het afrollen van de beweging makkelijker gaat.
daarnaast kreeg ik een poeder om te voeren als ik ging rijden.

Hier was ik echter niet zo blij mee, vooral omdat hij ook wedstrijden loopt (doping)

door een ander Topic kwam ik bij Cortaflex en ik heb dit besteld.
nou, in wonderen hoef je niet te geloven, maar na een week of twee, werd hij duidelijk beter, vrolijker, en ruimer in de beweging.

laatst was de Cortaflex op en de nieuwe levering was nog niet binnen, toen zag ik toch wel weer dat de beweging wat minder werd.

nu krijgt hij het weer en zie daar, je ziet hem verbeteren.

Ik heb het gewoon besteld bij Jordens Hippo.
het duurde mij te lang voordat ik het binnen kreeg uit America en uiteindelijk was de prijs incl. verzenden haast gelijk.

misschien dat iemand voor mij wel de "goedkopere" versie weet, ik houd me aanbevolen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:01

Ik geef glucosamine speciaal van de groene os samen met omega olie van Naf
dat bestel ik bij de paarden drogist.
glucosamine kost me 114,95
de omega olie 33,50 voor 5 liter.

daar doe ik dan met beide ongeveer 3 maanden.

Kawa is er sterk op verbeterd.

Met cortaflex heb ik nog geen ervaring
Hoe lang doen jullie daarmee en wat kost het dan?

edit, hij staat de hele dag buiten en somers 24 uur
en ik geef hem een paar keer per week lichte arbeid.
Of longeren, of rustig rijden.
Arbeid die hij sinds hij die glucosamine een tijd krijgt, zelf zwaarder maakt door te gaan klieren aan de longe
Zoals vroeger
En dat is heerlijk om te zien

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Re: wat geven voor atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:13

ik heb de versterkte versie van de Cortaflex met Hyaluroniczuur omdat je naar verhouding dan minder betaald,

je geeft je paard 15 ml per dag en je zou er dus twee maanden mee moeten kunnen doen, dit is altijd een beetje flexibel genomen want precies 15 ml doseren valt niet mee met zo'n fles.

het is heel zoet en het ruikt heel lekker. mijn paard eet het zonder problemen op.

ik heb 124,95 betaald voor de fles (incl BTW en bezorging).

ben dus heel benieuwd naar wat Mist betaald voor een fles uit America.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:15

Dat is met de glucosamine die ik geef ook, nooit is het precies wat je geeft, maar een beetje tijdsindicatie klopt zo wel

jjs
Berichten: 184
Geregistreerd: 08-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:03

Ipv de dure vloeibare variant, kun je ook gewoon de poeder geven. Hier doe je veel langer mee en het werkt net zo goed. Zeker als je eerst begonnen bent met een fles.
Bestellen in Engeland bij horse and pony sales scheelt wel heel veel in vergelijking met in Nederland kopen. Ben de link even kwijt, maar die moet hier te vinden zijn lijkt me.

Op www.cortaflex.nl vind je veel info.

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:46

ik ben nu toch wel nieuwsgierig naar cortaflex,zijn er nog meer mensen hier die dit hun paard geven,en wat zijn de ervaringen ermee?ik zag wel 4 soorten cortaflex op de internetsite van jordenshippo staan,welke zou het beste zijn?sorry voor al die vragen maar ben gewoon nieuwsgierig naar dit produkt.

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:15

runningkawa schreef:
Ik geef glucosamine speciaal van de groene os samen met omega olie van Naf
dat bestel ik bij de paarden drogist.
glucosamine kost me 114,95
de omega olie 33,50 voor 5 liter.



Dit krijgt mijn atrose pony ook.

Hij woont verder 24/7 buiten. Dit doet hem erg goed! Hij leeft in een kudde en dat had ik jaren eerder moeten doen.

Ik rij 2 trektochten per jaar, veel lange afstandritten en veel variatie.

Hij doet het beter dan ooit!

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Re: wat geven voor atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:57

Lorelei,

wat voor diagnose is er gesteld bij jouw paard ?

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:03

De emails die waarin ik besteld heb bij de "gifted horse" zijn op mijn werk verstuurd, dus kan het niet precies nakijken. De eerste bestelling heb ik gedaan via "amazon.com" maar dat ging via GH, dus heb ik nu de poeder (staat niet op de site maar hebben ze wel) besteld ipv de "gallon HA cortaflex sollution" die ik eerder bestelde, da's dus bijna 5 liter, daar heb ik incl. verzendkosten 160euro voor betaald, op de site van cortaflex staat hij voor 300euro ! + verzendkosten

Staat mij bij dat ik nu voor 4.5kg (poeder dus) iets in de 200euro ga betalen (incl verzendkosten) maar ik heb ook "vet-wraps" besteld- een grote voorraad want die kosten daar ook maar 1.25euro ipv 7euro hier- en da's altijd makkelijk om in huis te hebben !

Anita87
Berichten: 100
Geregistreerd: 08-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 00:30

harstikke bedankt voor alle reacties.. (blijf doorgaan!!)
ik ga eens rondkijken..site's kijken etc.. heeft er iemand ervaring of dit terug te halen is bij de verzekering? want WHOO wat is het duur!! ik ga nu eerst maar eens oud en nieuw vieren:D
Ik heb trouwens het idee dat mijn paard zomers lekkerder in dr vel zit en er minder last van heeft dan in de winter, jullie ook?
groetjes! en vast n gelukkig nieuwjaar

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 01:24

iedereen een heel gelukkig nieuwjaar!
@lolclub ik heb rontgenfoto's laten maken en daaruit is gekomen dat mijn merrie rechtsvoor artrose heeft net boven de kroonrand

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Re: wat geven voor atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:49

Lorelei,

en heeft je paard daarvoor nog speciaal beslag gekregen en/of medicijnen van de DA ?

mijn Da schreef een (soort) bloedverdunners voor, maar ik heb ze maar 1 of 2 keer gebruikt. ik had het idee dat zijn hart er extra snel door ging
pompen, hij begon veel meer te zweten als anders en was buiten adem na een normale training waar hij anders geen lauw haar van had gekregen.

ik vond dit dus niet zo prettig, daarnaast leek het me ook niet goed om met dit spul wedstrijden te starten, dus deze pot staat in de kast oud te worden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:55

wow, dat scheelt veel mist

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Re: wat geven voor atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:56

Anita87 schreef:
heeft er iemand ervaring of dit terug te halen is bij de verzekering?


ik heb geen idee, mijn paarden zijn niet verzekerd, dus nooit gevraagd.
ik denk het niet want het is volgens mij geen geregistreerd medicijn,
maar nee heb je....

Anita87 schreef:
Ik heb trouwens het idee dat mijn paard zomers lekkerder in dr vel zit en er minder last van heeft dan in de winter


dat is wel een bekend verschijnsel bij (oudere) mensen met arthrose, maar ik heb bij mijn paard eigenlijk geen noemenswaardig verschil gemerkt.
misschien anderen wel ?

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: wat geven voor atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:59

lolclub schreef:

dat is wel een bekend verschijnsel bij (oudere) mensen met arthrose, maar ik heb bij mijn paard eigenlijk geen noemenswaardig verschil gemerkt.
misschien anderen wel ?


Misschien door het weer? hetgeen waar ik mee bekend ben met mensen is reuma, en dan helpt warmte juist heel goed, kou maakt het juist stroever

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:10

mijn paard heeft geen medicijnen van de dierenarts,ze loopt nu op ijzers met kunstofzooltjes ertussen hier doet ze het best goed op,de volgende keer wil mijn hoefsmid gaan kijken naar kunstof hoefbeslag,ik ben benieuwd.iemand ervaring met kunstof beslag?

lolclub
Berichten: 2106
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: aan het bos

Re: wat geven voor atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:25

als je het kunststof beslag eronder hebt liggen ben ik heel benieuwd naar de resultaten.

de mijne heeft alleen gewone ijzers met zijlippen (wel iets teruggelegd voor het afrollen) en de stand moet wat stijl gehouden worden, dit omdat het pijn zou doen als hij teveel door veert op de kogels.
ik heb er gelukkig geen kortere gangen van gekregen (was ik eerst wel bang voor) .
buiten de cortaflex om krijgt hij verder ook geen medicijnen dus.

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:37

ik ben ook heel benieuwd.ze draagt nu dus ijzers met kunstofzooltjes daar loopt ze al veel beter op maar mijn smid wil proberen of het nog beter kan.het beslag waar hij het over had is te vinden op www.hoofbalance.nl ,niet iedere smid heeft dit beslag maar hij ging kijken of hij het ook kon krijgen

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:02

Ik geef joint sever supplement.Een poeder met glucosamine,chondroitine(schrijf je anders),msm en zwavel.Een bus van 2,36 kilo.Kost 90 euro.Haal het bij de DA.de eerste maand geef je 40 gram daarna blijvend 20 gram(voor een pony van 450 kilo,een paard zal meer moeten).Met de eerste pot doe je dus wat korter.Maar daarna doe je er dus ongeveer 118 dagen mee.

Verder heeft mij pony gewoon 4 ijzers en voor heeft hij een soort sillicone zooltjes.Tot dusver bevald dat goed.Hij loopt duidelijk beter.

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:27

runningkawa schreef:
wow, dat scheelt veel mist


Ja idd, en dat bevalt mij prima want voor een paard van 1.80cm heb je een hoge dosering nodig Ik heb het nagekeken op mijn werk, die poeder kost me 15dollar (dus pakweg 11euro) meer dan de vloeibare cortaflex die ik eerder had. De verzendkosten zijn 70dollar- minder dan via Amazon omdat ik nu rechtsstreeks bij de Gifted horse heb besteld. Service is trouwens super !!! heb daar contact met een vrouw die echt alle moeite doet om alles uit te zoeken, we zijn redelijk op weg om "penvriendinnen" te worden

Met wat ik nu heb besteld zo ik 160 dagen moeten kunnen doen volgens Caitlin van GH.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:52

Ik geef mijn paard nu sinds een maand Cortaflex niet voor atrose maar omdat ze weinig gevrochtsvloeistof heeft. Ze Krijgt nu de Cortaflex HA (met hyaluronzuur) double strenght (voorraad voor 2 maanden ) ik betaal er 125 euro en bestel Bij Equine America NL van de site WWW.cortaflex. Ik wil een half jaar de vloeibare ha gebruiken en dan als onderhoud de poeder gebruiken.l

Anita87
Berichten: 100
Geregistreerd: 08-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 14:37

ik kom er niet zo goed uit op die site...
wat kan ik het beste bestellen?
mijn paard is 13jr, heeft last van atrose (vooral achter) en ik rij er ong 4á5x mee in de week. waarvan 2 heel intensief.
hoop dat iemand mij kan helpen?