Schuren!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Schuren!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 09:33

Ik ben me kapot geschrokken! Navy schuurde haar manen! Was ik zo ontzettend trots op de lange bos, wil zij ze blijkbaar kwijt..
Ze heeft nog geen kale plekken hoor, d'r zijn hooguit 15 haren uit Lachen Maar, ik maak me toch een beetje zorgen..
Ze heeft geen roos/schilvers/luis/exceem oid. Tijdens deze periode, als ze weer voor het eerst hengstig moet worden, schuurt ze wel 'es licht d'r staart, maar d'r manen had ze nog nooit gedaan..
Iemand een idee waarom ze dit doet??
Groetjes

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 14:22

misschien vliegeneitjes??? ik weet het niet hoor, maar dat zou kunnen.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 19:27

hai

je kan het voorkomen door de manen te wassen met betadine shampoo... en als je dat een klein beetje bijhoud. ongeveer 1 keer in de maand heb je nergens last meer van! daarna wat equistar erin en over!!!!!!!!!!!!!! Schijnheilig

veel succes groetjes joycje

Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

Rui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 00:17

Vooral paarden met een dikke wintervacht schuren in deze tijd meer dan normaal. De rui, dus de losse haren, veroorzaakt jeuk. Heeft je paard zo'n berevacht en ook nog eens een dikke bos manen dat gaat het vooral onder die manen jeuken met wat warmer weer waardoor ze daar gaan schuren. Lekker veel borstelen dus, ook onder die manen !

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 19:22

Ze is geschoren, dus dat zal het niet zijn *LOL*
Ze heeft wel lange manen, maar geen dikke bos als haflingers of ijslanders oid, meer ietsjes in de richting van een Arabier ( minder vlassig, en heel wat stugger..).
Ze is inmiddels gestopt, dit schuren heeft dus nog geen week geduurd.
Misschien dat het inderdaad iets onschuldigs was..
Die vliegeneitjes, kan je die zien (horzeleitjes heb ik in elk geval niet gezien)? En wat doe je er tegen?
Groetjes