[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:49

ja kan nog steeds, ze vroeg waar ze staan. Ik ben nog aan het wachten op een mail terug.
@ aisie: omdat hydrocortiderm ook helemaal niks deed bij mijn paarden, en volgens hun zit in hydrocortiderm hetzelfde als in hippo excema. Wat ik dus al raar vond, hij wilde dat een andere DA van zijn praktijk ook nog eens een keer moest langskomen. Heb gezegd dat ik ze wel belde als ik eroveruit was wat ik wilde doen verder, omdat ik het maar vaag vond en me niet voor kon stellen dat het uit dezelfde bestanddelen bestaat..............
Wat dus inderdaad niet blijkt waar te zijn, heb het zelf ook nog een keer nagezocht en met elkaar vergeleken...
pure geldklopperij, die dierenartsen.. Misselijk

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:59

Hoi,

Las alleen dat je bij utrecht moet staan eigenlijk. Ik heb ze ook een mail gestuurd ben benieuwd.

Mirjam

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:44

oh, ze vroeg aan mij waar ze staan ivm langskomen. Mijn paarden staan niet zo ver van utrecht af, ook in de provincie utrecht... scheelt al wel.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:49

Kreeg ook bericht terug. Die van mij staat te ver weg. Ze zou wel mijn mail adres bewaren voor als ze tekort paarden hadden.

Wel jammer.

Mirjam

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:26

oliebol en waarom heb ik og geen mail terug Tong uitsteken heb je die net gehad?

EquiPhoto

Berichten: 4442
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:51

Ik heb nu inmiddels 5 dekens geprobeerd.
- pagony
- boett
- itch off
- everline
- ivanhoe

en de laatste zit wel aardig! eindelijk.
Maar, toch bij de schouders iets te krap. Het probleem is dat hij een grote maar een hele schuine schouder heeft. En een korte rug
De deken moet dus ver naar voren liggen als hij voor de rug goed ligt, dus aangetrokken worden bij de schouders zodat de deken verder naar voren komt. Maar dan klemt de deken dus bij zn brede nek xD iemand een idee hoe we dit nou weer gaan oplossen?

Stal_Fiore

Berichten: 9348
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:03

Ik vind de Bucas Buzz Off full neck ook erg fijn kwa pasmaat

EquiPhoto

Berichten: 4442
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:07

Voor wat voor pony's?

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:34

VivaLaVida schreef:
oliebol en waarom heb ik og geen mail terug Tong uitsteken heb je die net gehad?


Ja vanmiddag gelijk terug gehad. Schreef dat ze omdat ze de paarden allemaal willen bezoeken en kijken naar de resultaten dat ze daardoor liever hebben dat de paarden dichter bij elkaar staan.

Mirjam

Steenbok
Berichten: 429
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:05

Mogen er ook paarden meedoen die een eczeemdeken op hebben?

irishag
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-08-08

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:28

HanneRonja schreef:
Mogen er ook paarden meedoen die een eczeemdeken op hebben?


ja hoor dat is geen enkel probleem

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:56

Hej,
Ik ben al héél lang niet op Bokt geweest, maar zag onlangs op m'n oude emailadres een mailtje met een vraag van iemand hier.
Ik ben dan terug op zoek gegaan naar informatie over MCQ en vond dit mailtje terug nadat ik vroeg of je MCQ via internet kon bestellen:


moirmonay@swing.be
Sent: Tue 5/16/06 5:14 AM
To: pascaline_pecher@hotmail.com

Hallo,

Het is inderdaad mogelijk MCQ te verzenden, echter de verzendkosten zijn bijna hoger dan de prijs van het spul zelf ! Daarom bezorgen wij liever de bestellingen via via .... hetgeen bijna het volledige territorium van Belgie bedekt .

Indien U mij uw gemeente + de plaatsen waar U vaak komt kan aanduiden, kan ik uitpuzzelen welke de dichtstbijgelegen "verdeler" is.

De prijs per liter is 15 euro ( BTW inbegrepen) Verzendkosten via de post zijn afhakelijk van het aantal verzonden flessen. In elk geval verzenden wij alleen bestellingen vanaf 5 liter of meer. 5 Liter is hetgeen maximaal verbruikt wordt per paard per seizoen

Hopend hiermee op uw vragen te hebben geantwoord,
verblijf ik hoogachtend,

Nelly Philippot



Dus voor verdere vragen kunnen jullie bij dat eerste email adres terug, tegenwoordig vind je MCQ ook via google te koop. Het is echt een goed product, voor onze pony althans.
Hopelijk kan dit enkele paarden van hun jeuk af helpen Knipoog

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 06:38

Hoi Pascaline, volgens mij was dat mailtje van mij, ik had idd gevraagd of MCQ verzonden kon worden. De reden hiertoe was omdat België nogal een eind weg is van Noord-Holland (waar ik woon) en ik ook daar nauwelijks in de buurt kom. In ieder geval bedankt voor antwoord Ja

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:33

over dat onderzoek... indi staat in flevoland, maar ze zou me nog laten weten. indi komt in aanmerking voor de voedingssupplementen test, en ik mocht mijn eigen voer blijven geven...

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:21

ben weer terug van vakantie Haha!
in luxemburg hele mooie eczeemvrije paarden gezien, viel me op dat er wel heel veel appelbomen in alle weilanden stonden.
pas in duitsland een friese merrie gezien met echt zwaar eczeem,dier had ook een ontzettend dikke manenkam, was best sneu om te zien.

ik kreeg al sms van mijn stal dat er in mijn afwezigheid de boettdeken gesneuveld is en een vliegendeken,hopelijk valt het nog te maken.
ben benieuwd hoe het er voor staat met ap zijn eczeem

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:25

mirtje27 schreef:
VivaLaVida schreef:
oliebol en waarom heb ik og geen mail terug Tong uitsteken heb je die net gehad?


Ja vanmiddag gelijk terug gehad. Schreef dat ze omdat ze de paarden allemaal willen bezoeken en kijken naar de resultaten dat ze daardoor liever hebben dat de paarden dichter bij elkaar staan.

Mirjam



klopt, ik heb al een mail terug gehad. Als ze meer weet over wanneer enzo laat ze het weten

wat ik alleen niet snap is... het seizoen is bijna over.. dan ishettoch niet raar als zo'n paard ineens geneest....?

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:26

ik denk niet dat het seizoen bijna over is hoor...
ap krijgt vaak in deze maanden juist nog meer jeuk..vooral augustus en september zijn bij hem zware maanden.

vorig jaar had hij jeuk tot begin november..toen trok het pas weg.
ligt echt puur aan het weer

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:33

ow bij Vief gaat het in sept meestal wel beter... mag ook wel.. hoe zij er nu uitziet Scheve mond ik durf geen wedstrijden meer te rijden.. elke keer al die vragen.. geen zin in.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:45

sommige mensen zijn dan ook zo lekker bot he...heeft ie schurft??
zeggen ze dan Frusty Scheve mond

bij ap duurt het echt vrij lang,hij begint ook vaak wat later in het jaar met jeuk

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:51

PRECIES! zondag gingen we op buitenrit.. komen we op die stal aan (andere meiden die met ons waren gingen een paard huren daar)

zegt die vrouw: het lijkt wel schurft wat ie heeft!
ik: nee dat is zomerexceem
zij: ja maar zomerexceem komt alleen in de staart en manen..

echt serieus.... iedereen weet het altijd beter he. net alsof je jezelf er niet in verdiept als je paard zoiets heeft!

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:39

Mijn everlinedeken is binnen. Vanavond ga ik hem passen, maar hij lijkt zo kort aan de onderkant? Hopelijk gaat daar een shetbuik inpasssen. De lengte is zo op het oog wel goed.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:15

Ik wil die pagony eczema bestellen, maar ik hoor hier een aantal keer dat hij klein valt. Ik dacht dat ik bij divoza zon meettabel had gezien met een plaatje voor de ruglengte. Ik kan dat nu niet meer vinden. Wie weet of dat bij divoza op de site staat of dat dat ergens anders te vinden is.

Mirjam

nathalie25
Berichten: 1433
Geregistreerd: 07-10-04

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:59

mirtje27 schreef:
Ik wil die pagony eczema bestellen, maar ik hoor hier een aantal keer dat hij klein valt. Ik dacht dat ik bij divoza zon meettabel had gezien met een plaatje voor de ruglengte. Ik kan dat nu niet meer vinden. Wie weet of dat bij divoza op de site staat of dat dat ergens anders te vinden is.

Mirjam


ja hij valtwel iets aan de kleine kant maar mijn deken is ook hel erg uitgerekt en ben blij dat ik geen maat groter genomen heb anders was ie veels te groot geworden

Stal_Fiore

Berichten: 9348
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:11

Ik ben juist wel blij dat ik een grotere heb genomen. Heb 2 maten groter moeten nemen voor mijn pony.

Stal_Fiore

Berichten: 9348
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:11

Waar kan je een aanmelding heen sturen voor dat onderzoek? Ik wil ook graag mee doen.