[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
irishag
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-08-08

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:24

AngelsDitch schreef:
Waar kan je een aanmelding heen sturen voor dat onderzoek? Ik wil ook graag mee doen.


emailadressen staan onder aan het artikel over het onderzoek op de vorige pagina (464)


mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:28

Zijn jullie ponys breed?.

Die van mijn is niet echt smal.

Afbeelding

Normaal heeft ze vaak 195. Twijfel nu of ik 195 moet nemen of 205. Zal vanmiddag eens de ruglengte opnemen bij dr.

Mirjam

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:46

VivaLaVida schreef:
wat ik alleen niet snap is... het seizoen is bijna over.. dan ishettoch niet raar als zo'n paard ineens geneest....?

mss gaat t wel om volgend jaar? Knipoog ik denk ook niet dat bijvoorbeeld de voedingssupplemententest gelijk resultaat geeft... Knipoog

irishag
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-08-08

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:01

nee gaat echt om dit jaar met het onderzoek. volgens de fabrikant geeft het al in een paar weken resultaat. ben benieuwd of dat echt zo is!

meliza

Berichten: 318
Geregistreerd: 05-10-07
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:10

mirtje27 schreef:
Zijn jullie ponys breed?.

Die van mijn is niet echt smal.

Afbeelding

Normaal heeft ze vaak 195. Twijfel nu of ik 195 moet nemen of 205. Zal vanmiddag eens de ruglengte opnemen bij dr.

Mirjam


Als ze normaal 195 heeft zal ik voor een 205 gaan,want hij valt echt een maat kleiner!

Ik hoef niet te zwemmen in het geld, maar pootjebaden vind ik heerlijk :))

borderjay

Berichten: 1489
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:59

Ik heb mijn paard sinds anderhalve week aan de Hippo ex-cema....
Gekocht bij de dierenarts voor 116,95. Tot nu toe merk ik nog niks....ik hoop wel héél erg dat het gaat helpen,anders was het een duur geintje :- /

Herinner je gisteren,droom van morgen,maar leef vandaag...

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:12

anderhalve week is misschien nog te kort??
maar hopelijk gaat het in de toekomst wel werken

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:23

Ruglengte was 1.35. Het zou zonde zijn als het niet zou passen, want dan moet ik hem weer terug opsturen. Het is een e pony van 1.53 en zoals op de foto niet een smal paardje.

Wat zal ik doen?.

Mirjam

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:27

Mijn haf heeft altijd 175 en van de pagony ook..

EquiPhoto

Berichten: 4442
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:29

Myn haf heeft 175 en bij de pagony 185.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:37

Wat ik van de hippo ex-cema niet snap is dat het al verkrijgbaar is maar je kan je ook nog opgeven voor testpaard voor het onderzoek, Is dat niet vreemd?. Meestal test je het toch eerst voordat het op de markt komt. Of zie ik dat nou verkeerd?.

Mirjam

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:42

Vraagje (heb niet het hele topic doorgespit sorry, net iets teveel..):
Mijn jaarling heeft (en had vorig jaar ook al in mindere mate) jeuk aan zijn hoofd, hals en staart. Krijgt hier echt kale plekken met wondjes, ik kwam er nu achter dat dit ook aan zijn "oksels", binnenkant achter-bovenbenen en precies een dunne rechte streep van voor naar achter midden onder zijn buik zit.

Ik heb hem nu enkele keren met betadineshampoo gewassen (met gevaar voor eigen leven), hij krijgt knoflook door zijn voer, en ik smeer zijn staart in met AVS-14. Verder krijgt hij extra vitaminepasta en sinds vandaag ook NAF D-Itch van de paardendrogist. Het lijkt wat rustiger te worden, ik weet niet of dit door de behandeling komt of door het koelere weer.

Helaas ben ik er nog steeds niet achter wat de oorzaak hiervan is. Heeft iemand een paard met dezelfde symptomen? Hij schuurt zijn manen helemaal niet dus ik ga er een beetje vanuit dat het geen staart-en maneneczeem is..

groetjes Astrid

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:47

Dat tussen z'n benen weet ik niet.. maar niet ieder eczeempaard schuurt geloof ik alles. Sommige eczeempaarden schuren wel alles (staart, manen, schoft, hoofd), mijn schuurt helemaal niet aan z'n hoofd, maar wel midden op z'n kont ( Verward )
Dus zomereczeem uitsluiten zou ik ook nog niet doen.. wel fijn dat je er al flink mee bezig bent Lachen

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:50

Nou na veel gewurm heb ik Ulvy in haar Everline gekregen hoor. Nou is ze momenteel ook wat kilootjes te zwaar, maar kreeg dat ding bijna niet over haar hoofd. Qua ruglengte zit hij goed. Voor het mooie had de deken iets losser mogen zitten, maar als ze wat kilo's af valt komt dat wel goed. Ben er een uurtje bij gebleven om te kijken wat ze deed. Ze vond alleen die banden om haar achterbenen spannend. Op een gegeven moment ging ze rollen, maar stond na een half rondje alweer op omdat ze schrok van die banden. Hadden jullie paarden dat ook? Eens kijken of dat ding morgen nog leeft Nagelbijten / Gniffelen

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:58

Daar is ze zo aan gewend hoor. Hier schrokken ze de eerste paar keren ook. Daarna gaan ze overal gewoon mee door alsof ze niks op hebben. Slopen gebeurt naar mijn idee vaker door andere paarden dan door degene die de deken op heeft.

groetjes Astrid

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:03

Ja in mijne zit ook weer een dikke winkelhaak.
Ga van het winter gelijk kijken voor een 2e erbij voor volgend jaar, lijkt me wel handig!
Gaat overigens goed met de mijne, manen groeien weer gigantisch heb het al 2x geknipt, het geschuurde stuk is al weer bijna bij gegroeid, is nu zo'n 5 cm.

Moet alleen oppassen dat ik de hals niet te strak aansnoer, daar kunnen d'r maantjes ook niet zo goed tegen.
(En paard zelf denk ik ook niet Duivel nee zo erg is het niet )

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:15

Op een ander forum heb ik gelezen dat iemand in overleg met haar DA vitamine B12 bij is gaan voeren. Bij haar paard helpt dit erg goed, dit komt doordat het paard anders gaat ruiken wat vliegen afstoot, maar mensen ruiken het niet. Ze voert dit supplement: B-Plus Liquid B Vitamin Supplement - Equimins. Ik denk dat ik het binnenkort ook ga proberen.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:20

bij indi stak er vandaag een vlechtje door een gat naar buiten toe... zag er heel grappig uit... hihi

kynshiri

Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:46

mijn knollie staat intussen weeral 2 weken zonder deken... 1 keertje leek der staart wat ontploft bovenaan, maar toen ik het weer uitgekamd had, bleek de schade erg goed mee te vallen.
ik spring wel een gat in de lucht! dit is haar beste zomer ooit! Hyper!
heb vroeg op het voorjaar een ontgiftingskuur gegeven en haar deken opgedaan. toen heeft ze ook een tijd zonder deken kunnen staan (na de kuur dus). nu heb ik de kuur net herhaald en staat ze weer zonder deken. Ik smeer wel nog wat hydraterende cocoscrème in manen en staart en als ik dat elke dag goed doe, schuurt ze niet. als ik het een keertje vergeet heb ik dus zo'n ontplofte staart zoals ik eerder zei... No Cheer

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:52

Flosje446 schreef:
Op een ander forum heb ik gelezen dat iemand in overleg met haar DA vitamine B12 bij is gaan voeren. Bij haar paard helpt dit erg goed, dit komt doordat het paard anders gaat ruiken wat vliegen afstoot, maar mensen ruiken het niet. Ze voert dit supplement: B-Plus Liquid B Vitamin Supplement - Equimins. Ik denk dat ik het binnenkort ook ga proberen.



dieren met een prima conditie geven minder geur af tijdens het zweten( en als ze warm zijn dus!!)
zaak waarom paarden die goed in conditie gehouden worden ook minder geprikt worden.
als je je dier hoog in de vitamines houdt is het lichaam in betere cindities wat ook weer zijn invloed heeft op de geur en dus ook weer op die vliegjes.

de vitamine b:

biergist werkt ook heel erg goed. gewoon een pot vol van 3 euro bij het kruidvat,etos of trekpleister kopen en je paard dagelijks zo'n 10 tabletten door het voer geven Haha!

ik heb het een tijd gevoerd, en dat jaar had ap minder last.

nu geef ik een compleet supplement waar alles inzit en dit jaar gaat het voor het eerst in 4 jaar supergoed Haha!

Steenbok
Berichten: 429
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:16

TJolieke schreef:
Vraagje (heb niet het hele topic doorgespit sorry, net iets teveel..):
Mijn jaarling heeft (en had vorig jaar ook al in mindere mate) jeuk aan zijn hoofd, hals en staart. Krijgt hier echt kale plekken met wondjes, ik kwam er nu achter dat dit ook aan zijn "oksels", binnenkant achter-bovenbenen en precies een dunne rechte streep van voor naar achter midden onder zijn buik zit.

Ik heb hem nu enkele keren met betadineshampoo gewassen (met gevaar voor eigen leven), hij krijgt knoflook door zijn voer, en ik smeer zijn staart in met AVS-14. Verder krijgt hij extra vitaminepasta en sinds vandaag ook NAF D-Itch van de paardendrogist. Het lijkt wat rustiger te worden, ik weet niet of dit door de behandeling komt of door het koelere weer.

Helaas ben ik er nog steeds niet achter wat de oorzaak hiervan is. Heeft iemand een paard met dezelfde symptomen? Hij schuurt zijn manen helemaal niet dus ik ga er een beetje vanuit dat het geen staart-en maneneczeem is..


Ik vrees voor jou en hem dat hij het wel heeft....

Die streep onder zijn buik, is het haar daar korter of zelfs kaal? En die plekken onder zijn oksels, zitten die zegmaar op het bot? Mijn merrie heeft dat ook. Ze schuurt haar buik op de grond: ze gaat liggen, doet de benen helemaal naar voren en schurken maar. Het ziet er grappig uit maar is sneu!
Ik heb een eczeemdeken met buikflap (Everline) maar de 15 cm die die flap vooraan niet bedekt, daar steken die rotbeesten nog wel... ook schopt ze naar de buik met de achterbenen. En ze steken ook nog bij de uiers.

Mijn paard schuurde niet aan de staart, wel aan de manen. Toch zomereczeem! Staart- en maneneczeem vind ik een beetje een verwarrende naam.

Ik kan je aanraden een deken aan te schaffen. Sterkte!

irishag
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-08-08

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:24

mirtje27 schreef:
Wat ik van de hippo ex-cema niet snap is dat het al verkrijgbaar is maar je kan je ook nog opgeven voor testpaard voor het onderzoek, Is dat niet vreemd?. Meestal test je het toch eerst voordat het op de markt komt. Of zie ik dat nou verkeerd?.

Mirjam


hippo ex-cema is getest door de fabrikant voor het op de markt kwam. omdat het een voedingssupplement is zijn er geen strenge regels voor. iedereen mag zomaar een voedingssupplement op de markt brengen. het huidige onderzoek is onafhankelijk, dus niet beinvloed door de fabrikant. op deze manier krijgt iedereen meer duidelijkheid over of het nu echt werkt.

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:30

Zo ik meld me ook maar weer eens bij dit topic, tijd niet gepost omdat jullie zo snel door kletsen.
Dat ik het soms niet bij kan houden Tong uitsteken

Ben ook erg benieuwd wie hier nou allemaal met Hippo-Ex-Cema is begonnen.
Wil het misschien ook wel gaan proberen alleen vind het een hele hoop geld zeg!

*Geniet van alles zolang het nog kan*
*Want zeg nou zelf zou jij er iets van willen missen*

Amerigov
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-08-08

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:31

borderjay schreef:
Ik heb mijn paard sinds anderhalve week aan de Hippo ex-cema....
Gekocht bij de dierenarts voor 116,95. Tot nu toe merk ik nog niks....ik hoop wel héél erg dat het gaat helpen,anders was het een duur geintje :- /


Hallo borderjay,

Ben je begonnen met een dubbele dosis of gewoon een enkele?
Is er totaal geen verandering? Zoals bijvoorbeeld minder schuren dan normaal of als er open wonden waren, gaan die nu dicht en komen er geen nieuwe wonden bij?
Ik heb gelezen dat er bij sommige paarden verandering zichtbaar was binnen 4 dagen, terwijl bij andere het wel 3 a 4 weken duurde voordat er duidelijk verandering zichtbaar was.
Als laatste, het kan zijn dat er behalve zomerexceem ook nog schurft of mijt is. In dat geval zou de zomerexceem beter worden terwijl het niet zichtbaar is door de schurft of mijt. Maar ik neem aan dat je dat hebt laten onderzoeken (dat er op het ogenblik absoluut geen schurft of mijt aanwezig is).
Ik hoop dat er snel een goede verandering bij jouw paard optreedt.

AmerigoV

borderjay

Berichten: 1489
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:43

Amerigov schreef:
borderjay schreef:
Ik heb mijn paard sinds anderhalve week aan de Hippo ex-cema....
Gekocht bij de dierenarts voor 116,95. Tot nu toe merk ik nog niks....ik hoop wel héél erg dat het gaat helpen,anders was het een duur geintje :- /


Hallo borderjay,

Ben je begonnen met een dubbele dosis of gewoon een enkele?
Is er totaal geen verandering? Zoals bijvoorbeeld minder schuren dan normaal of als er open wonden waren, gaan die nu dicht en komen er geen nieuwe wonden bij?
Ik heb gelezen dat er bij sommige paarden verandering zichtbaar was binnen 4 dagen, terwijl bij andere het wel 3 a 4 weken duurde voordat er duidelijk verandering zichtbaar was.
Als laatste, het kan zijn dat er behalve zomerexceem ook nog schurft of mijt is. In dat geval zou de zomerexceem beter worden terwijl het niet zichtbaar is door de schurft of mijt. Maar ik neem aan dat je dat hebt laten onderzoeken (dat er op het ogenblik absoluut geen schurft of mijt aanwezig is).
Ik hoop dat er snel een goede verandering bij jouw paard optreedt.

AmerigoV


Nee,geen schurft of mijt,maar echt sme...hij had het ook op zijn schoft en kont,maar dankzij de exceemdeken heeft hij daar geen last meer...momenteel dus héél erg op zijn hoofd,vootpluk,en bovenaan in zijn nek...dat is het enige onbedekte gebied.Ik heb 4 verschillende maskers geprobeerd,maar hij krabt met zijn achterbenen,krabt ze af of blijft er in hangen en scheurt ze...dus een kap werkt niet bij mijn paard.
Ik heb de eerste week idd een dubbele dosis gegeven.Ik zie tot nu toe nog geen enkele verandering,nog jeuk en noh nieuwe plekken/wonden..
Hopelijk komt er nog verandering in...

Herinner je gisteren,droom van morgen,maar leef vandaag...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 96 bezoekers