[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EquiPhoto

Berichten: 4442
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 23:23

mirtje27 schreef:
Wat ik van de hippo ex-cema niet snap is dat het al verkrijgbaar is maar je kan je ook nog opgeven voor testpaard voor het onderzoek, Is dat niet vreemd?. Meestal test je het toch eerst voordat het op de markt komt. Of zie ik dat nou verkeerd?.

Mirjam

Dat mogen ze mij ook wel ff uitleggen.

Amerigov
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-08-08

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 01:25

irishag schreef:
mirtje27 schreef:
Wat ik van de hippo ex-cema niet snap is dat het al verkrijgbaar is maar je kan je ook nog opgeven voor testpaard voor het onderzoek, Is dat niet vreemd?. Meestal test je het toch eerst voordat het op de markt komt. Of zie ik dat nou verkeerd?.

Mirjam


hippo ex-cema is getest door de fabrikant voor het op de markt kwam. omdat het een voedingssupplement is zijn er geen strenge regels voor. iedereen mag zomaar een voedingssupplement op de markt brengen. het huidige onderzoek is onafhankelijk, dus niet beinvloed door de fabrikant. op deze manier krijgt iedereen meer duidelijkheid over of het nu echt werkt.



Zoals Irishag al als antwoord gaf. Het produkt is getest door de fabrikant.
Op een ander forum heb ik gelezen dat het al anderhalf jaar gebruikt wordt door de eerste van de testgroep. Ook stond er dat er 150 paarden getest waren en, op een na, allemaal met goed resultaat. Het ene paard dat niet opknapte bleek schurft te hebben.

AmerigoV

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:03

Nou de deken heeft de eerste nacht overleefd. Ben nu al een stuk tevredener als met de halsdeken. Hij is geen cm verschoven. Zo stond ze vanmorgen op de wei
Afbeelding

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:19

Goedemorgen,

Wie heeft er nog meer een everline eczeem deken en hoe bevalt die. Zijn die beter dan de pagony en hoe valt de everline qua maat. Misschien dat ik dan ook een everline ga bestellen?.

Mirjam

moniekk

Berichten: 1165
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Oostrum (lb)

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:50

misschien een idee om geld in te gaan zamelen? ik weet niet of dat wel kan enoz.. maar misschien een grote rit organiseren met allemaal eczeempaarden en proberen geld in te zamelen zodat er meer onderzoek kan worden gedaan ofzo?
dit vloog opeens ff door me heen maar weet helemaal niet of t mogelijk is en wat dr allemaal bij komt kijken.. zou t wat zijn?
en ik heb nog iets bedacht.. misschien is het goed om een logboek te maken.. daar moet dan wel een vaste opzet worden gemaakt en dat logboek kunnen we dan aan alle bokkers geven van paarden die eczeem hebben en als iedereen die dan bij houd en de logboeken zijn vol, kunnen we die vergelijken en misschien mogelijk doorsturen naar de universiteit van wageningen.
ik had al een beetje een idee voor de inhoud van t logboek:
met als voorpagina:
naam van t paard:
ras:
leeftijd:
geslacht:
Beschrijving karakter: heet/nuchter/lui enz?
eczeem sinds:
Provincie en plaats:
plaats waar t paard staat: bijvoorbeeld: bos-agrarisch gebied-pensionstalling-manege-
manier van houden: bijvoorbeeld: 24 uur buiten met schuilstal- 12 uur op stal en 12 uur buiten
gebruik van dekens: vliegendeken, boetdeken, winterdeken, zomer deken enz..
Soort brok:
Soort weidegang (welke grasmixen?):
Liksteen: (merk )
extra suplimenten:
Soort hooi:


en dan een logboek waar je per maand( januari, februari, maart, april, mei enz..) in schrijft. bv altijd de 1e van de maand:
bijvoorbeeld:
Januari:
Duidelijke foto van de plekken waar het paard altijd eczeem heeft:
tempratuur van die dag op de plek waar t paard staat:
Deken op ja of nee? zo ja welke deken?
creme's ja of nee zo ja welke?
Hoeveelheid voer die hij krijgt? bv 1 kilo brok die dag? en wel merk?
hoelang heeft hij op de wei gestaan die dag?
hoeveel hooi heeft hij gekregen die dag?
bijzonderheden in gedrag?
werklust?

enz...
Wat vinden jullie hier van?
ik hoor het graag alle tips zijn welkom

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:24

mirtje27 schreef:
Goedemorgen,

Wie heeft er nog meer een everline eczeem deken en hoe bevalt die. Zijn die beter dan de pagony en hoe valt de everline qua maat. Misschien dat ik dan ook een everline ga bestellen?.

Mirjam


Mij bevalt hij tot nu toe goed moet ik zeggen Ja Maar ja ik heb hem pas 1 dag. Hij valt redelijk normaal, ik weet haast zeker dat een maat groter haar veel te groot zou zijn. Heb geen ervaring met Pagony

marleen_usar

Berichten: 24674
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:53

Ik heb zeer goede ervaringen met Kombucha thee,dat moet je over het voer doen.Iedere dag een klein scheutje en dan steeds een beetje meer.Je kan het ook op de plekken smeren werkt zeer goed,ik heb het gezien bij een pony en is echt super.De jeuk kan wel verergeren in het begin maar dat zegt alleen maar dat het werkt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:33

Hebben jullie paarden de exceemdekens 24/7 aan? Zijn ze niet te warm met 20 graden en hoger en bijvoorbeeld felle zon zonder schaduw voor de paarden? Hou houden ze het tussen een kudde paarden, worden ze snel gesloopt? Hoe zit het met de pasvorm welke is aan te raden voor een fries die waarschijnlijk flink breed word maar niet zo heel groot (is nu bijna 2). Hebben jullie paarden al exceem gekregen op jonge leeftijd en zo ja deden jullie toen ook al een deken om?

Weet het veel vragen maar het is voor mij allemaal nieuw helaas.

ellepel

Berichten: 47381
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:52

ap heeft hem altijd om. als het echt heel erg warm is krijgt hij de everline by busse op.
dat is een witte(nu zwart haha) vliegendeken.
daar heeft hij het wat minder warm onder.
maar hij heeft altijd wel wat op,moet ook wel anders helpt het bij hem niet en gaat hij erger jeuken

ap loopt nu tussen vier merries in waar hij ook wel mee kroelt,ze kriebelen hem op zijn hals en de deken schuift dan behoorlijk heen en weer.
hij staat bewust niet tussen de jonge ruinen en hengsten bij ons op stal terwijl dat eigenlijk leuker voor hem is omdat hij het wel leuk vind om te spelen met het jonge spul.
maar ja daar zijn de dekens niet tegen bestand Knipoog

als zijn deken kapot gaat dan sloopt hij die meestal gewoon zelf.
nu was er weer een helemaal dwars doorgescheurd bij de achterkant, na het rollen gaat hij er soms op staan op een of andere manier en dan scheurt het uit.
wel zo handig dat ik dus 1 boett en 2 vliegendekens heb, als er dan wat kapot gaat kan ik wat verwisselen.

ap heeft het pas gekregen toen ik hem kocht en naar Drenthe verhuisde.
nu hij hoog in de vitamines staat en flink beweging krijgt en een aangepast weidebleid( achetr de andere paarden aan zodat hij minder vet gras binnenkrijgt) gaat het eigenlijk best heel goed

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:30

Ok dus qua warmte zijn de exceemdekens voor de paarden te doen en het beste is waarschijnlijk een lichte kleur aan te schaffen.

Tjee dus ook die duurdere zijn goed te slopen door andere paarden. Moet ik volgend jaar zomer toch ff kijken hoe ik dat moet doen op het land. Lopen zowel jongere als oudere door elkaar. En las dat ze al vanaf maart op moeten dan lopen ze nog in de paddock en nog meer kans op slopen denk ik dan ivm verveling. Nagelbijten / Gniffelen

Schrok trouwens erg van de prijzen van de dekens. Neem aan dat alleen een echte exceemdeken (zoals Ivanho of Boett) echt helpt. Een vliegendeken zal wel minder fijn gaas oid hebben of niet?

Heb net ff geshopt bij de paardendrogist. Ben ik zo aardig op weg?:

- heb vitamines besteld in korrelvorm (paardje is te dik en krijgt dus zo goed als geen muesli alleen een handje),
- zwavelshampoo van Sectolin om de korstjes er af te wassen ze heeft erge 'roos' en daardoor jeuk,
- en een balsam tegen de jeuk die tevens tegen de mugjes beschermt en afweert.

Exceemdeken wil ik volgend jaar voor gaan kijken Bloos . Ze is nu bijna 2 en lang nog niet uitgegroeid. Ook staat ze nu op de kliniek en bij thuiskomst over een week ofzo zal ze nog een maand ofzo boxrust moeten houden. Dan zitten we onderhand al midden september als ik mag gaan stappen vermoed ik en naar buiten in de paddock daarna denk ik. Dan kan ik wel toch volgend jaar wachten toch tot maart?

Lietjuh_
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:37


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:43

Ha ha zie trouwens nu dat ik een aantal grove spelfouten heb gemaakt Bloos Exceem ipv eczeem.

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:43

horse: ik heb een rambo sweet itch en ben daar ook zeer tevreden over.

Al hoor in dit topic ook goede reacties over everline en pagony Ja. Ik zou gewoon eerst een goedkopere versie kopen, kijken hoe ze ermee omgaat in de wei e.d.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:44

Ok dus er zijn wel goede en goedkopere dekens fijn te weten alvast voor het volgende seizoen.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:54

Heb zelf ook de everline en deze bevalt heel erg goed. Voor mij geen andere meer...

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:32

Nou na dik een dag gebruiken neig ik toch ook helemaal naar de Everline (en straks de Buzz off voor erbij aangezien de mijne 24/7 buiten staat en ik ook een keer moet wassen) Ze was er net heerlijk mee aan het rollen en dat ding verschuift gewoon niet. Fijn Haha!

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:25

de buzz off heb ik ook, al heb ik wel het idee dat die minder beschermt dan mijn rambo sweet itch

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:44

Maar de rambo sweet itch is er helaas niet in shetlandmaten.

Kitty1

Berichten: 1046
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Friesland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:19

De rambo sweet itch is erg sterk en scheurvast.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:24

Ik heb er ook 1 Super deken!Daarnaast heb ik nog een amigo vliegendeken voor als de ander in de was zit.
Rambo is superkwaliteit en inderdaad scheurtvast!

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:29

Mijn paard heeft de Rambo Sweet Itch Hoody nu al een paar dagen om en hij zit echt perfect. Hij verschuift totaal niet en is nog helemaal heel (klopt af). Moet wel zeggen dat de dag na de eerste keer dragen de lichtgroene kleur verwisseld was met grote, bruine vlekken Tong uitsteken maar ik ben erg blij met het ding, al was ie erg duur.

kynshiri

Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:33

de rambo is inderdaad oersterk! mijn slopertje is er toch ook al een tijd goed mee (al heeft ze hem nu dus niet zo vaak meer op)

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:49

Rambo is misschien wel duur( zoals Boett en Pagony) maar het is duurzame kwaliteit. goedkope vliegendekens helpen niet en zijn bovendien niet een lang leven beschonken als je een slopertje hebt of je paard staat met andere die graag slopen.....

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:45

ik heb mijn hengst op bokt te koop gezet voor naar de kust.. heb al best veel reacties gehad!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:27

Wat kost de Rambo gemiddeld?