Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kris25 schreef:Vaak is het als de maagzweer eenmaal over is een enorme gewoonte geworden. Ik heb voor die van mij ook maagcompositum gebruikt. Maagzweer is weg, maar tijdens en na het eten staat hij toch nog even lucht te zuigen....
Kris25 schreef:Vaak is het als de maagzweer eenmaal over is een enorme gewoonte geworden. Ik heb voor die van mij ook maagcompositum gebruikt. Maagzweer is weg, maar tijdens en na het eten staat hij toch nog even lucht te zuigen....
Anya schreef:Nee, dat is niet noodzakelijk. Ik heb indertijd Lanna wel laten onderzoeken op een maagzweer. Maar dat was nog in de tijd dat rennies eigenlijk het enige middel tegen luchtzuigen waren. Voor ik daaraan begon wilde ik die maagzweer i.i.g. uitsluiten. Die had ze niet, wel een zwaar geirriteerde maagwand.
Maagcompsitum leverde bij Lanna een vermindering van het luchtzuigen op. Tegenwoordig geef ik haar niets meer, ze luchtzuigt alleen nog tijdens het eten van brok verder niet meer.
Het is een kruidenmengsel dat je rustig kunt voeren. Wel een probleem is dat mijn paard het niet lustte. Ik moest het dus door een papje van muesli en zemelen roeren.
Anya schreef:@Miranda. Ik heb het over enkele jaren geleden. In de tijd dat luchtzuigers nog gewoon een band om kregen en men riep dat het vooral verveling was. In die tijd waren er twee amerikanen die onderzoek hadden gedaan naar de wisselwerking tussen rennies en luchtzuigen. En er was significant resultaat. In overleg met mijn veearts (ver voor middelen als pronutrin, maagcompositum, settelex) ben ik die rennies toen gaan geven. En dat hielp. Later kwamen er wel middelen voor luchtzuigers op de markt die ik eerst nog heb moeten importeren. Ook die hielpen. Nee natuurlijk moet je geen rennies geven anno nu. Toen was het het enige middel.
de paardendrogist heeft het, en verder levert google een aantal leveranciers desiree
Desiree schreef:Om 22.00 uur krijgen ze opnieuw brokken met voordroog. Heel typisch, maar mijn paard dat luchtzuigt geeft voorkeur aan het voordroog en eet achteraf haar brokken op.
Overigens, toen van de zomer de stam van de berkenboom nog in de wei stond, zag ik haar er wel eens op luchtzuigen. Dus in de wei deed ze het ook. Nu niet meer, ze kan zich nergens meer op vastzetten.