* opgezette pees

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 10:33

Ik heb een tijdje geleden ook een berichtje geplaatst maar toen over het dikke achterbeen van ons paard. Dit gaat over hetzelfde paard; een draverruin van 4 jaar. Hij heeft een geschiedenis: Als 2jarige heeft hij een paar keer achter elkaar een dik been gehad (pijn, niet er op staan, koorts; daarna nog dikker maar geen pijn meer). Drie keer achter elkaar met elke keer een periode van een paar weken ertussen. Hij is ongeveer drie maanden geleden teruggekomen uit training met weer een dik been. Sindsdien is het niet meer gewoon geweest. Ik heb dit weekend nog gevoeld en het is één pees die opgezet is; anders dus als in het begin, toen zat het hoger, bij het spronggewricht. Ik vraag me af of dit ooit nog weer normaal wordt, hij heeft er overigens geen last van, loopt niet kreupel ofzo. De trainer heeft gevraagd of hij weer in training komt, maar ik weet niet of dit goed is. Kunnen we hem niet beter beweging geven? Hij staat nu al een paar maanden in de wei nix te doen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 11:13

Een beschadigde pees blijft problemen geven, maar kan wel goed behandelt worden. Het gaat meestal niet vanzelf over, en mij lijkt dat training het alleen maar zal verergeren.
Mijn eigen paard heeft lange tijd te kampen gehad met een (chronische) peesblessure in het voorbeen, maar is daarvoor met succes behandelt. Het duurt lang en is als u niet verzekerd bent niet goedkoop, maar levert zeer goede resultaten op.

carola

Berichten: 8676
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 15:55

Ik heb helaas ook ervaring met peesproblemen. Die van mij is in totaal 2 dagen een beetje kreupel geweest, en heeft 16 maanden rust gehad.
Hoe het komt dat ie niet veel langer kreupel was??? Nou: er zaten geen zenuwen op de plaats van de scheur!!! Snoops voelde dus niets, en ze voelde niet wanneer ze zichzelf meer ging overbelasten. (daarom mocht ze dus ook niet de wei in om te rusten)
Wel was het been ongeveer 6 maanden echt dikker, en nu (na 2 jaar) is het nog steeds een beetje dik. Wel mag ze weer lekker wat rustig werk doen, maar springen en zware bosritten kunnen we wel vergeten. Maar ik ben blij dat ze er nog is!!! Dat komt voornamelijk omdat we er echt heel ruim de tijd (en het geld...) voor hebben genomen om haar te laten genezen.
Peesproblemen los je alleen om met heeeeel veel tijd en geduld. Je VA kan een scan van het been maken, om te zien wat er nou met de pees aan de hand is. Als ik jou was zou ik dat maar snel laten doen, dan heb je tenminste duidelijkheid!

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 20:22

Ik begrijp niet uit je verhaal of het steeds hetzelfde been is. Indien dit het geval is zou ik eens goed op de stand van het been letten. Laat me dat even weten

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 10:19

Het is steeds hetzelfde been geweest. Hij loop nu dag en nacht in de wei, maar heeft nergens last van. Niet bij stappen en niet bij draven. We hebben nu één of ander homeopatisch middeltje waar we zijn been mee moeten masseren. Eerder ook al ijsblokjes met bandage om zn been gehad, maar het blijft warm.

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 20:59

Laat het eens heel goed bekijken door een erkende paardendierenarts. Eventueel een scan van d pees/foto's.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Trendiction en 17 bezoekers