nogal vet, qua vacht.

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

verania

nogal vet, qua vacht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 12:44

Hoi,

Onze welsh heeft nogal een vette vacht althans dat denk ik.
Als we haar poetsen dan word ze erg grijs.
Wie heeft er een tip, en waar kan je haar het beste mee wassen?
Help me ze moet over een paar maanden naar de keuring dan moet ze er wel een beetje normaal uitzien toch?

gr

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 00:05

Ik denk dat je dit iets beter moet uileggen. Een vette vacht ? Niets mis mee zou ik zeggen.. glimt mooi !
Grijs worden na het poetsen ? Leg uit !

Wassen moet je nu niet of anders alleen met water doen. Moet het echt dan ik baby-shampo een goede optie. Plaatselijk kan ook groene zeep.
Het gaat er juist om dat je de vetlaag (!) in de vacht zo weinig mogelijk aantast.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 08:40

Een van mijn merries heeft ook zo'n ontiegelijk vette huid. Had mijn hond vroeger ook, en een Fries die ik jaren geleden reed ook. Sommigen hebben dat gewoon.

Er is heel weinig aan te doen. Elke dag poetsen helpt. Maar weer niet dat roskammen, want dan komt al dat vet weer vrij en kan je opnieuw.
Voor de keuing zou ik het paardje goed wassen, helemaal. dan ben je er weer even van af. Dan lekker in de antiklit inspuiten, lijkt ze nog schoner. Er zijn van die speciale glans-borstels op de markt, met lange fijne zwarte haren, hele zachte borstels. Ze kosten wel wat, ik meende een euro of 20...maar die werken fantastisch!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie