krampig************

Moderators: Dyonne, Angela

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

angeliekie

krampig************

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 12:46

onze ruin van bijna 6 is de laatste tijd erg krampig.
het is al een groot log bakbeest van 1.80m daarnaaast heeft hij een vrij lange rug.
vaak zie ik hem met zijn rechter been trekken, alsof hij een partijtje gaat sumuworstelen.
met het rijden heeft hij verder geen last, loopt goe verzameld en heeft een goed ruggebruik...
terwijl hij in de weide zo nu en dan struikelt.
een zondag had ik best methem te doen... ik haal hem uit de weide om met hem te gaan rjden en hij stond zo raar erbij, op zijn rechter voorbeen leek hij niet te staan en tegelijkertijdstond hij met zijn rechterbeen te trekken...
hij doet dat alleen met zijn rechterbeen, links zie ik het nauwelijks.
ik ben toch met hem gaan rijden... eerst rustig gelongeerd en lekker rustig gereden
met het rijden, geen problemen gehad.

wat kan ik hetbeste doen, om hem het zo makkelijk mogeijk te maken...
de problemen komen duidelijk uitzijn lenden... ik masseer veel en hij staat geregeld onder de solarium... maar ik merk eigelijk niet dat er iets verbeterd.
fisiotherapie hb ik overwogen... maar dat is best een eindje bij ons vandaan... is er een oplossing die ik makkelijk zelf kan doen?

je bent altijd nieuw ,je laatste hinnik was altijd het vriendelijkst. Je laatste kroel was altijd het warmst. Je laatste beweging het sierlijkst.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 14:16

Volgens mij is er wel een hele goede fysio bij jullie in de buurt, namelijk Guy Blom, en die zou ik eens inschakelen. Die heeft veel verstand van paarden en kan ze heel goed helpen. Daarnaast kan hij jou advies geven wat de training betreft, of hij kijkt hoe jij het paard rijdt en adviseert dan.
Tel.nr. 0413-342409.

De hond is de betere mens

angeliekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 15:46

nou, uh ja ik woon in bergen op zoom, maar mijn paard staat in ramsel (das vlakbij leuven... in belgie)
mijn schoonouders hebben een pensionstalling en ja daar staat mijn paard....
in belgie in de buurt, kan ik niks vinden aan fisio....

je bent altijd nieuw ,je laatste hinnik was altijd het vriendelijkst. Je laatste kroel was altijd het warmst. Je laatste beweging het sierlijkst.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:27

waarom bel je nu niet eens gewoon i.p.v. bij voorbaat te zeggen dat die fysio daar niet komt? Ten eerste zou hij daar ook best werkgebied kunnen hebben, ten tweede weet hij anders misschien wel een collega te zitten in die buurt.

De hond is de betere mens

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 10:37

Kijk eens in de IDS van deze week. Staat een heel stuk in over kramperigheid!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie