classic_life schreef:@mist...
tja zo kan je wel op alles iets bedenken.
Ik heb een engels volbloed merrie die ook atrose in haar knie heeft, maar dit komt omdat ze er ooit (bij de vorige eigenaar) een keer een ontsteking in had gehad en niet goed genasen was.
Dus ik zou gewoon lekker gaan fokken, maar wel goed kijken of de hengst niet dergelijke complicaties heeft...
Sorry hoor ! maar ik heb alleen het beste voor met alle paarden, dus ook het eventuele veulen ! en haar eigen paard tijdens de dracht. Ik heb een paard dat al 15 jaar arthrose heeft, dus ik denk daarom wel enig recht van spreken!
Arthrose is niet zomaar iets, met wat ik nu weet zou ik mijn "veulen" van nu 18 jaar ook gekocht hebben, omdat het een geweldig paard is. Maar mijn "nieuwe" veulen van nu 1.5 jaar heb ik gekocht en daarbij alle mogelijke arthrose-achtige zieketebeelden uitgesloten, heb nog net niet beide ouders op de foto gehad....maar ja, het zit bij mij heel diep. Fokken doe je met 100% goede paarden (iig niet met een paard waarbij je al weet dat ze arthrose heeft)
Ik leef erg met TS mee, ik weet hoe zwaar het is om tot de conclusie te komen dat het niet mogelijk is!