Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Katelijne schreef:Misschien ben ik wat te proper bezig. Kan het niet helpen.
Suzanne vd schreef:Die van mij heeft momenteel weer last van het virus herpes simplex in zijn oog. (soort koortslip maar dan in het oog) en moet 3-4 x per dag zovirax oogzalf in oog doen.
Als het na een paar dagen geen verbetering in zit zou ik toch even de DA er na laten kijken.
Katelijne schreef:
Nu mijn paard (weer) last heeft van het herpes simplex virus in zijn oog heb ik speciaal daarvoor een bacterie dodende gel gehaald bij kruidvat. Ik was dus eerst mijn handen doe dan de gel in mijn handen en begin dan pas aan zijn ogen.
Niet dat dat ik dadelijk een bacterie in mijn hand heb wat ik zo op hem over breng.
MaiNat schreef:ik zit met hetzelfde ook een ontstoken oog. Hoe krijgen jullie het in het oog? Ik moet het IN het 2 x daags ooglid smeren (niet druppelen) maar het is super lastig want ze knijpt haar ogen dicht en dan komt het weer in haar wimpers.

MaiNat schreef:Ik heb casavan gekregen. Dat van die onderste ooglid ook openhouden en tegelijkertijd boven heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik vanavond proberen! Mischien moeten we dan maar met zn drieen zijn. Vanochtend ging het wel ietsje beter maar toch komt het meeste in haar wimpers.
blijven ze uiteindelijk vanzelf staan, ik kan het nu zelfs in mijn eentje en zonder ze vast te zetten. Katelijne schreef:Daar heb ik nog nooit van gehoord dat ze dat in de oogjes kunnen hebben. Kun je het dan echt zien dat ze dat rond het oog hebben zoals wij soms op ons lippen?
Zo leer ik wat bij.![]()
Suzanne vd schreef:Katelijne schreef:Daar heb ik nog nooit van gehoord dat ze dat in de oogjes kunnen hebben. Kun je het dan echt zien dat ze dat rond het oog hebben zoals wij soms op ons lippen?
Zo leer ik wat bij.![]()
Mensen kunnen het ook in het oog krijgen. Het is het Herpes Simplex Keratitis virus. Eerst dachtmen dat het eenbeschadiging was want met de fluorecene druppels zag men wat plekken op het oog ik kreeg vervolgens cavasan maar toen dit na 4-5 weken nog niet verbeterd was zijn we naar de kliniek gegaan. In de kliniek hebben ze het toen meerdere malen per dag gedaan en telkens versprongen de plekken. Er werd toen geconstateerd dat het om het herpes Simplex virus gaat. Ik kwam er achter dat ik tijdens het rijden steeds het derde ooglid over het oog zag schuiven in de spiegels.
Je kunt het zo met het blote oog dus niet zien aan het oog, wel is het een beetje roder dan het andere oog.
dyaco schreef:julliie hebben het over zalf maar welke zalf is dan geschikt voor een "gewoon "ontstoken oog ?