Omega weer onregelmatig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Omega weer onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 19:28

Van de zomer had Omega zijn aanhechting van de pees in zijn hoef geirriteerd. Maand op stal, twee keer per dag 15 minuten stappen op het harde. Dat heeft geholpen hij was weer goed.
Weer begonnen met rijden maar niet echt fanatiek, we zaten ook even in een gigantische dip, maar die weet ik wel te verklaren. Nu ben ik weer wat fanatieker aan het rijden en begint Omega weer goed te lopen (heb het rustig opgebouwd).

Nu heeft hij woensdag in de les super gelopen, donderdag heeft hij bij mijn bijrijdster ook goed gelopen. Vrijdag was hij onregelmatig. Zaterdag heb ik hem losgehad en zie weer hetzelfde beeld als van de zomer. Op de ene hand kreupeler als de andere, en alleen in de wendingen wat huppelen, op het rechte stuk zelfs in uitgestrekte draf weinig te zien. Van de zomer is ook een foto gemaakt, was niets veranderd in zijn straalbeen sinds vorig jaar toen ik hem heb laten keuren. Er was gisteren ook niets warm aan zijn been of dik.

Hij heeft bij de vorige eigenaar bij de 4-jarigen gesprongen dus ook niet echt niks, vraag me af of het nu komt doordat ik te fanatiek wordt ofzo, maar ja dan had hij toen toch niet zo kunnen springen.
Vraag me ook af of het komt doordat hij (naar mijn idee) rechtsachter wat zwakker is, dat dat dan linksvoor voor problemen zorgt.

Sprakeloos


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:58

He bah Esther, wat vervelend nu.
Wat ga je eraan doen? Dit is nu dus echt kl*****te!!!!
Een vriendin van mij heeft een paard die een fikse peesblessure heeft gehad en zij hebben MSM bijgevoerd. Is flink prijzig spul maar het schijnt de pezen te versterken. De dierenarts maakte na verloop van tijd een scan en was zeer verbaasd over de goede kwaliteit van de pees.
Misschien iets voor jou om te overleggen met je DA?
Sterkte ermee!!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 19:47

Probeer een afspraak te maken bij de DA voor een scan.
Mijn paard heeft dus ook peesklap gehad, en was na 5 mnd weer goed. Tot net voor de kerstdagen, toen liep hij weer zo kreupel. 2 dagen rust en toen een scan laten maken, die was helemaal goed!!!! Het schijnt vaker voor te komen dat ze weer last krijgen terwijl er niks kapot is. Het is gewoon nog heel gevoelig.

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Omega weer onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 18:20

Esther schreef:
Van de zomer had Omega zijn aanhechting van de pees in zijn hoef geirriteerd. Maand op stal, twee keer per dag 15 minuten stappen op het harde. Dat heeft geholpen hij was weer goed.
Weer begonnen met rijden maar niet echt fanatiek, we zaten ook even in een gigantische dip, maar die weet ik wel te verklaren. Nu ben ik weer wat fanatieker aan het rijden en begint Omega weer goed te lopen (heb het rustig opgebouwd).

Nu heeft hij woensdag in de les super gelopen, donderdag heeft hij bij mijn bijrijdster ook goed gelopen. Vrijdag was hij onregelmatig. Zaterdag heb ik hem losgehad en zie weer hetzelfde beeld als van de zomer. Op de ene hand kreupeler als de andere, en alleen in de wendingen wat huppelen, op het rechte stuk zelfs in uitgestrekte draf weinig te zien. Van de zomer is ook een foto gemaakt, was niets veranderd in zijn straalbeen sinds vorig jaar toen ik hem heb laten keuren. Er was gisteren ook niets warm aan zijn been of dik.

Hij heeft bij de vorige eigenaar bij de 4-jarigen gesprongen dus ook niet echt niks, vraag me af of het nu komt doordat ik te fanatiek wordt ofzo, maar ja dan had hij toen toch niet zo kunnen springen.
Vraag me ook af of het komt doordat hij (naar mijn idee) rechtsachter wat zwakker is, dat dat dan linksvoor voor problemen zorgt.


Esther,
Overweeg Primeval Artrose Gelatinaat (zie discussie Bokt.nl medisch en www.dierennieuws.nl sectie paarden voor informatie, ook bestellen), heeft al veel paarden geholpen,
Peter Klaver, dierenarts en adviseur Primeval

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 20:31

ik heb je een pb gestuurd

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Re: Omega weer onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 19:32

klaver4dieren"]
[quote="Esther schreef:
Van de zomer had Omega zijn aanhechting van de pees in zijn hoef geirriteerd. Maand op stal, twee keer per dag 15 minuten stappen op het harde. Dat heeft geholpen hij was weer goed.
Weer begonnen met rijden maar niet echt fanatiek, we zaten ook even in een gigantische dip, maar die weet ik wel te verklaren. Nu ben ik weer wat fanatieker aan het rijden en begint Omega weer goed te lopen (heb het rustig opgebouwd).

Nu heeft hij woensdag in de les super gelopen, donderdag heeft hij bij mijn bijrijdster ook goed gelopen. Vrijdag was hij onregelmatig. Zaterdag heb ik hem losgehad en zie weer hetzelfde beeld als van de zomer. Op de ene hand kreupeler als de andere, en alleen in de wendingen wat huppelen, op het rechte stuk zelfs in uitgestrekte draf weinig te zien. Van de zomer is ook een foto gemaakt, was niets veranderd in zijn straalbeen sinds vorig jaar toen ik hem heb laten keuren. Er was gisteren ook niets warm aan zijn been of dik.

Hij heeft bij de vorige eigenaar bij de 4-jarigen gesprongen dus ook niet echt niks, vraag me af of het nu komt doordat ik te fanatiek wordt ofzo, maar ja dan had hij toen toch niet zo kunnen springen.
Vraag me ook af of het komt doordat hij (naar mijn idee) rechtsachter wat zwakker is, dat dat dan linksvoor voor problemen zorgt.


Esther,
Overweeg Primeval Artrose Gelatinaat (zie discussie Bokt.nl medisch en www.dierennieuws.nl sectie paarden voor informatie, ook bestellen), heeft al veel paarden geholpen,
Peter Klaver, dierenarts en adviseur Primeval
[/quote]

Esther,
Hoe gaat het nu me paard?
Peter Klaver, dierenarts


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, diemth, Ilona__, Kalea, wortel115 en 116 bezoekers