Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mist schreef:edit: je voert toch geen graszaadhooi he ? (engels ray ?)
Smoske schreef:ik moet dus een hele moeilijke beslissing maken maar op dit moment zijn de DA het er over eens dat inslapen het beste is...
! Heel, heel veel sterkte hiermee
...

EvaSuzanne schreef:I ken één paard dat Wobbler had, dat is al jaren geleden en ik kan me niet echt de medische details herinneren maar ik weet nog wel dat dat paard niet te rijden was, helemaal knettergek, ik heb er ook vaak naastgelegen (helaas was het een handelstal waar we gewoon moesten doorrijden). Toen de stal overgenomen werd, is het paard naar de eeuwige jachtvelden gestuurd. Wel weet ik inderdaad dat verschillende dierenartsen ook soms verschillende diagnoses stellen en verschillende oplossingen voorstellen dus ik zou me inderdaad nog een beetje oriënteren bij een ander. Succes met beslissen!

Alani schreef:Ik weet (jammer genoeg) hoe jij je voelt. Ik heb mn zelfgefokte jaarling (Ziorgio) begin dit jaar moeten laten inslapen. Niet als gevolg van Wobbler maar ook zijn problemen waren heel groot. Ziorgio kon niet meer in de benen komen agv het vastliggen in een voerhek tijdens de opfok. We hebben van alles geprobeerd, maar de kans dat hij nog een paardwaardig bestaan zou hebben was nihil.
Als ik het goed begrijp, heeft jou jaarling ook nog heel weinig toekomstmogelijkheden. Zelfs als recreatiepaard of weilandpaardje zijn er geen mogelijkheden. Dan vraag ik me ook af of een operatie wel voldoende soelaas zou bieden. Hoe moeilijk het ook is, ik denk dat je moet besluiten afscheid van hem te nemen (houden van is ook laten gaan). Natuurlijk weet ik dat dat heel moeilijk is en zoals Pipi al schreef doet het mij ook nog altijd heel veel pijn, maar ik weet dat ik voor Ziorg de juiste beslissing heb genomen.
Heel veel sterkte toegewenst.
)