Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Suzan1 schreef:Toch zou ik in jouw geval eerst naar de Uithof gaan. Dan weet je in ieder geval zeker waar het probleem zich bevindt.
Het kan wel in de sprong of in het kniegewricht zitten, het is nu gokken. Bij zo'n lokale verdoving beginnen ze onderin en als het paard dan nog kreupelt gaan ze hoe langer hoe meer naar boven.
Zo'n onderzoek heb ik bij paardenkliniek de Veluwe laten doen. Hier is destijds uitgekomen waar het probleem zat. Kosten incl. maken van een foto: 125 euro. Met dit onderzoek zijn ze zeker 1,5 uur zoet geweest.
Maar ... en dat vind ik het belangrijkste: je weet dan precies waar het probleem zit.
Dat kan de alternatieve hoek jou niet zeggen.
Wat er dan ook uitkomt: beslis dan, maar niet andersom. Dat gaat je veel meer kosten.
Suzan1 schreef:
Als jouw paard lichamelijk wel goed is dan heeft ook andere geneeswijzes geen enkele zin. Hooguit je portemonnee wordt er erg dun van.
Citaat:En wat wil je een ziek paard of een dunne portemonee en een weer fit paard??
Pipo schreef:Dat kan je wel zeggen Unamie. Maar hoe denk je dat die professionele ruiters het doen, die hebben vaak 2 zadels liggen die een medium boom hebben. En die liggen op alle paarden.
Die hebben ook geen last van rugproblemen. Tuurlijk hebben die vaak wel kwaliteitszadels op de rug liggen.
unamie schreef:Pipo schreef:Dat kan je wel zeggen Unamie. Maar hoe denk je dat die professionele ruiters het doen, die hebben vaak 2 zadels liggen die een medium boom hebben. En die liggen op alle paarden.
Die hebben ook geen last van rugproblemen. Tuurlijk hebben die vaak wel kwaliteitszadels op de rug liggen.
de springpaarden met een goede gespierde rug moet je met een kaarsje zoeken weggevallen schoftspieren arm bespierde lendenen etc.
springruiters weten vaak van gekkigheid niet wat ze onder het zadel moeten leggen bontjes, gelpads, of allebei etc.
zolang het paard maar springt zal hun het een zorg wezen lijkt wel

CielitoLindo schreef:Zadel is al een keer opgevult door Fugers, ik zou hem nog wel een keer kunnen laten komen om ook eens naar mijn dressuurzadel te laten kijken want die schuift naar mijn idee naar voren. Dan kan hij ook naar mijn springzadel kijken.
unamie schreef:bij rodinde kun je beter wegblijven
een vriendin van mij haar paard is dood door haar (was ook nog een erg duur paard)
en ik ken nog iemand die vertelde dat ie 2 dode dravers had door haar
unamie schreef:Pipo schreef:Dat kan je wel zeggen Unamie. Maar hoe denk je dat die professionele ruiters het doen, die hebben vaak 2 zadels liggen die een medium boom hebben. En die liggen op alle paarden.
de springpaarden met een goede gespierde rug moet je met een kaarsje zoeken weggevallen schoftspieren arm bespierde lendenen etc.
springruiters weten vaak van gekkigheid niet wat ze onder het zadel moeten leggen bontjes, gelpads, of allebei etc.
zolang het paard maar springt zal hun het een zorg wezen lijkt wel
lumikki schreef:
Gelukkig geloof ik niet alles wat ik lees. Je vriendin was er natuurlijk niet zelf bij..dan is het maar rodindes schuld.