peesklap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

peesklap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 23:10

Kom ik vanavond pas laat bij mijn paardjes, staat Nuala helemaal achteraan in de bak in de hoek. Normaal komt ze gelijk aan gedraaft maar nu bleef ze staan. Ze hielt d'r hoofd laag en draaide steeds rondjes. Het waaide hard dus ik dacht eerst dat ze tegen de wind in wilde staan. Maar ze bleef het doen en keer steeds mijn kant uit. Dus toen begon ik me zorgen te maken dat ze vast zat ofzo. Ik er naartoe maar nee ze zat niet vast. Ik zeg "kom mee" dus ik loop weg en ze komt achter me aan. Bij het hek draai ik me om en zie ik dat ze gigantisch kreupel loopt! Ik schrik me rot en pak haar halster en haal haar uit de bak. Op de stenen is het nog erger, ze gebruikt haar linkervoorbeen niet goed maar sleept m over de grond. Ze wilt m dus niet buigen. Een bocht maken is helemaal moeilijk, dan laat ze dat ene been staan en draait ze haar lijf eromheen zeg maar.
Ik gelijk gevoelt of het warm of dik was maar niks.
Dus op stal gezet en helemaal panisch mn vader gaan halen.
Hij ook gekeken en nog wat mee gelopen.
Toen ging ze stilstaan want ze wil dus echt niet lopen en stak haar benen strak vooruit, ik schrok me dood "hoefbevangen!" maar daarna ging ze toch weer normaal staan, het lijkt alleen dat ene been te zijn..
Ze tilt m niet op als ze stilstaat, ze leunt er dus wel op, alleen ze wilt haar been niet buigen met het lopen, dus sleept ze m in een soort half rondje over de grond mee...

Morgen komt gelijk de veearts.....

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 20:56

He bah zeg !!

Is mijn grootste angst , elke dag als ik naar stal ga kijk ik eerst of ze nog op alle benen staat , lijkt me heel erg als je je paardje zo vind....

Veel sterkte , hoop dat het toch nog een beetje meevalt uiteindelijk,
is altijd eng zulke dingen....

Laat je nog even weten wat het was ?

Ik duim voor je (jullie) !!!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 21:29

Nou de DA kwam, 's ochtends liep ze nog erg mank dus maar gelijk gebeld. Hij kwam pas om 1400 en ik haalde haar uit de stal en ze liep gewoon vrolijk rond!!!! Ik dacht dat ik gek werd!!
De veearts heeft nog een buigproef gedaan en alles nagekeken maar alles was goed. Hij denkt dat haar knie op slot zat en dat ze die zelf goed heeft gekregen.

Er viel echt een pak van mijn hart alleen ik stond natuurlijk een beetje voor banketstaaf... Frusty

Maar ik ben zo blij dat het niks ernstigs was!! Heb vannacht allemaal nachtmerries ervan gehad.

Zucht...

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:00

P A A R D E N .......... * zucht * Frusty

Nou ja als het maar goed is dan ,

hopen dat die lummel morgen plotseling niet ineens weer met een beentje in de lucht staat Haha! .

Gelukkig !!!

Heb je ook gevraagd hoe je het weer goed kunt (proberen) te krijgen mocht het nog eens voorkomen ?

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:56

haha

geweeeldige hobby he Haha! Haha! Haha! Clown