Had een heel verhaal getypt maar die is weg.
Kijk je wel uit met het voer?? Denk goed om de eiwitten die ze binnenkrijgen. Gras is helemaal vergif op het moment. Ze zal er altijd gevoelig voor blijven denk ik. Dus kijk ook vooruit. Iedereen is altijd bang voor het voorjaarsgras, maar kijk in het najaar en de winter ook uit omdat het gras dan erg veel suikers bevat die ook hoefbevangenheid in de hand kunnen werken.
Havens heeft een speciaal voer voor paarden die sober gevoerd moeten worden of die gevoelig zijn voor hbheid.
Die van mij was te dik en werd in een keer op een ander voer overgezet. Ze kreeg een snotneus en kreeg medicijnen, toen is het bij mij ook begonnen met de ellende. Gekke was dat die van mij het aan alle vier de benen had. Ze heeft soms niet hoe ze het had hoor en ze lag dan ook heel erg veel. Behalve als ze dus lekker buiten stond. Daar fleurde ze echt van op.
Tja lopen ik weet niet of het goed is. Ik heb het niet gedaan, gewoon omdat het te veel pijn deed. Maar het is wel goed voor de bloedsomloop en dat kan de ontsteking wel verminderen. Vraag is echter of je je paard het aan wil doen.
KLinkt misschien heel erg zielig maar ik heb mijn pony toen op een stand gezet, wel een ruime hoor. Met een hele grote laag stro er in. Die schopte ze steeds wel weer naar achter dus toen heb ik samen met mijn DA een paar kruiwagens stront van de mesthoop gehaald en die er onder gelegd en daar het verse stro op, beetje potstal idee. De boxen waren te groot enomdat ze al het stro heen en weer schopte stond ze niet zacht genoeg.
Je moet er eigenlijk voor zorgen dat de druk over de hele hoef verdeeld wordt, dus niet alleen maar op de zijkanten maar ook binnenin.