nog meer wormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

nog meer wormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 18:28

Vorige week is er een nieuw paard op stal gekomen in de box naast Sef. Nu is het paard nadat er flink op gehamerd is bij de nieuwe eigenaresse (zij had het paard net gekocht) gisteren ontwormd en jawel wormen en niet zo'n beetje ook....

Sef heb ik vorige week ontwormd en is verder steeds elke 8 weken (weideseizoen 6 weken) ontwormd. Wat denken jullie, nog een keer extra ontwormen met het oog op het buurpaard? Er staan ook 2 hoogdrachtige merries op stal die indirect wel in aanraking geweest zijn met het nieuwe paard. Wat is wijsheid?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:48

Het lijkt me niet verkeerd om nog een keer te ontwormen... Neem dan Equest, dat blijft in het lichaam 2 weken doorwerken en het is supergoed spul.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 21:40

Wormen leggen eieren en na een x aantal dagen (soms weken/maanden) zijn de larfjes infectieus. Ik weet niet of dat nieuwe paard al op de wei is geweest, maar ik zou me niet / geen zorgen maken over jouw eigen paard en gewoon netjes op tijd ontwormen! Veel succes er mee!!!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 01:09

Nee ! Met het oog op het buurpaard hoef je je echt geen zorgen te maken. Gewoon je eigen ontwormschema handhaven zoals je al doet is meer dan voldoende.

Bertus.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:11

volgens mij mag je toch ook niet 2 keer binne een bepaald termijn ontwormen. lijkt me niet echt gezond is tochh best agressief goedje zo'n wormspuit.