Hoelang duurt het nog?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Hoelang duurt het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 13:47

Hoelang duurt het meestal voor een schimmel weg is? Ik ben al bijna twee weken in de weer met Imaverol, ik weet dat de meeste schimmels zeer hardnekkig zijn. De haren zijn al van de achterbenen, maar het is nog niet weg en ik vraag me dus af hoelang het ongeveer nog zal duren.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


Felloowtjo
Berichten: 25
Geregistreerd: 05-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 23:16

Ik denk dat wij wel 2 jaar bezig zijn geweest om alle paarden schimmelvrij te krijgen. Elke keer komt het terug/het zal wel net niet helemaal goed weg zijn geweest. Heel vervelend, maar het duurt gewoon een tijd!
Succes!!!

flien

Berichten: 18
Geregistreerd: 24-01-02
Woonplaats: Den burg - Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 00:29

Het komt vaak terug omdat we te snel stoppen met de behandeling. Als de schimmel helemaal weg lijkt te zijn toch nog een tijd doorgaan met de behandeling want er zitten vaak toch nog een paar schimmelsporen die niet met het blote oog zichtbaar zijn.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 02:06

Ik was er wel vanaf maar helaas heeft mijn tinker het ook weer opnieuw gekregen na meer dan een jaar. De huid moet ook genezen dus misschien ziet het er nog als schimmel uit maar is het alleen de beschadigde huid. Je moet inderdaad wel doorgaan met de behandeling nadat de schimmel weg is want anders komt het terug. Bij mensen staat daar vier weken voor, ik denk dat je die termijn bij paarden ook wel kan stellen.
Vergeet niet je halster, touwen, hoofdstel en alle andere dingen die ook maar misschien in aanraking geweest zijn met zijn huid (denk aan je eigen jas en handschoenen) goed schoon te maken, anders besmet je hem weer opnieuw.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nancy01 en 73 bezoekers