a

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 20:46

a
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Re: navelbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:22

janna schreef:
Is er iemand die een keer een paard heeft laten opereren aan een navelbreuk? Is dat een ingewikkelde operatie? En is het duur, of valt het mee? Ik heb voor een kennis een leuk paard gezien, alleen had die een bultje bij zijn navel. Ik heb geen idee of het een moeilijke operatie is.


hoi janna, ik heb ee paard met een navelbreuk!!!! Huilen als je het paard niet hoeft te opereren doe het dan niet!
in princiepe kan het geen kwaad, naarmate het paard gespierder wordt hoe sterker de buikwand wordt waardoor een kans op open scheuren verminderd.
LET OP VERMINDERD niet overgaat, wij hebben ook overwogen om punk laten te helpen maar hebben besloten om dat niet te doen.
de operatie ging bij punk ongvr 3000 GULDEN kosten( dat werdt dan gedaan in zijn eigen stal).
het is geen ingewikkelde operatie wat er moet gebeuren is dat de veearts zijn buikwand moet dicht naaien.
dat bultje wat je ziet is eigenlijk een stuk darm.
het paard hoeft er nooit last van te krijgen MAAR als ie er last van krijgt dan moet je zorgen dat je BINNEN 2 UUR bij de kliniek bent, hij moet dan meteen geholpen worden.

het belemmerd in ieder geval NIET het rijden van het paard, je kunt er gewoon alles mee doen, af en toe eens naar kijken.
ik zou het laten zitten! Haha! Lachen Pling