Medicijnen (poeder) geven????

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sampie

Medicijnen (poeder) geven????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 12:41

Mijn paard krijgt momenteel anti biotica (poeder 5 scheppen) en dat is heel vies. Door het voer gaat niet, dus een spuit gehaald en met water gemengd, nu laat ze zich niet meer vangen in de stal. Ik heb het ook gemengd met appelmoes maar de vieze smaak blijft overheersen. Weet iemand nog een suggestie? Ook door slobber eet ze het niet. Ik heb hetzelf geproefd en het is echt goor, dus ik begrijp dat ze het niet eet en uitspuugt. Maar wie weet heeft iemand nog een ideetje want het moet er toch in. Alvast bedankt. :? :?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 12:46

Spuit vullen met appelmoes en dat poeder. Hoofdstel om (neusriem los laten of er af halen), heb je wat meer te vertellen. Met z'n 2en doen, een houdt het paard vast, de ander spuit het achterin z'n mond (spuit aan de zijkant bij de lagen in z'n mond steken, net als een wormenkuur), even tijdje dat hoofd omhoog houden dat ze wel moet slikken.
Gewoon even doorzetten, niet te soft doen, zo erg is het nou ook weer niet.
Ik zou het niet in de stal doen, dat moet een plek blijven waar ze zich veilig voelen, dus even uit de stal halen.

Nulla tenaci invia est via

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 12:48

Paarden schijnen helemaal wezenloos te zijn van vanillesmaak. Dus probeer eens een vanillepapje Haha!

Je kunt het zelf maken van wat custard met flink wat vanillesuiker erdoor of als je die vanillesnoepjes hebt kun je die weken en er een papje van maken.

Te koop: boomloos zadel van goede kwaliteit
http://www.bokt.nl/markt/ad/430699/boom ... l-colorado

Sampie

Dank jullie, ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 13:05

deed/doe het inderdaad in de stal en dat is haar veilige plek. Ik zal het op de poetsplaats proberen of is dat ook niet slim?? Anders gewoon ergens buiten?? Het is echt een slimpie wat dat soort dingen betreft. Maar die smaak van het poeder blijft overheersen (ja inderdaad, pech dan maar hoor het is maar 5 minuten die nasmaak hihi) het moet er toch in wil ze beter worden. Nou bedankt voor de adviezen hoor!! :D

(En die custardsmurrie heb ik toevallig nog van m'n kerstpakket > komt het toch nog op).

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 13:12

Zemelen met wat granenmix, wortelen en appels laten mijn paarden nooit staan dus misschien is het een tip het daarin te mengen? Dat doe ik met een medicijn dat Raci krijgt ook (spul smaakt naar aspirines) en ze slobbert het met heel veel smaak op!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 13:33

Ik moest bij Tineke de poeder door keukenstroop ( geen appelstroop!) roeren en dat op een broodje doen. Dat werkte een tijdje, later heb ik het een aantal keren in een spuitgedaan, ook met keukenstroop. Ik weet niet hoe lang jouw paardje het moet krijgen, maar bij Tineke ben ik zo de tien dagen goed doorgekomen. En hoe zit het als je een beetje slobber maakt? Niet teveel, zodat ze het niet laat staan, niet te weinig, zodat de rotsmaak niet overheerst. Wat biks met warm water mixen tot het goed zacht is en dan die poeder er door roeren. Evt. met stukjes appel of wortel erdoor... Veel succes in elk geval.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Te koop Wintec dressuurzadel met cair 8-3-16 nieuwe foto's toegevoegd!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 18:14

Ik doe ook altijd een broodje met stroop. Vinden ze lekker.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie