* Alweer hetzelfde :-(

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eilandje

* Alweer hetzelfde :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-02 19:19

Samira heeft kale plekjes. Alweer! Ik heb die pony al 8 jaar, & toen ik haar kocht had ze een grote kale plek op haar schoft, later die zomer groeide die plek dicht & kreeg ze overal op haar lichaam kleinere kale plekken. Het zag er uit als schimmel & dus ben ik beginnen behandelen met Immaverol & Fulcin. Omdat dat niet hielp, is de dierenarts er verschillende keren bij geweest, & die bleef erbij dat het schimmel was, dus kreeg ze andere poedertjes voor door haar eten & bleef ik ondertussen Immaverollen, maar dat hielp allemaal niet. Tijdens de winter erop groeiden de meeste plekjes dicht, op een tiental plekjes na, & liet ik het maar zo tot na de winter omdat het te koud was om haar te wassen. De zomer erna kwam de jeuk & begon ze alles kapot te schuren: zomereczeem. Waarom ze dat die eerste zomer niet had, weet ik nog altijd niet... Die kale plekjes waren er nog altijd, gingen niet weg maar er kwamen er ook geen meer bij. Dus zijn we vooral die zomereczeem gaan proberen weg te krijgen. Maar geen enkel smeerseltje wou enige verlichting brengen, gevolg: op het einde van de zomer altijd kapotte manen & staart, een kaalgeschuurd hoofd & dito buik. In de winter groeide gelukkig altijd alles terug toe, tot deze winter. Ze heeft nu nog altijd kale plekken op haar hoofd. Sinds daarstraks weet ik waarom, nu ik haar weer kan roskammen & er weer wat winterhaar weg is ('t is een weidepony, dus in de winter krijgt die enkel de harde borstel over zich), vind ik overal nieuwe kale plekjes, ze heeft dus opnieuw een huidziekte (allez ja, 't is verergerd, of iets nieu, ik weet het niet). 't Ziet eruit als schimmel, maarja, die andere plekskes ook, & daar heeft er niets geholpen. & Geen van de andere paarden heeft iets soortgelijks, dus waardoor is ze besmet?

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

De dierenarts komt in ieder geval deze week nog langs. & 't Zal een andere dierenarts zijn dan degene die ik tot nu toe gehad heb, want daar ben ik hoe langer hoe minder tevreden over!

Colinda

nog een keer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 06:56

VELCOTE !!!!

Lees anders mijn berichtje even bij shcruft (schurft) en zomerexzeem, waar er meerdere mensen op zoek zijn naar een goed middel !!!
Als het écht schimmel/ringworm zou zijn, had Immaverol toch zijn werk moeten doen (dus denk ik niet dat dat het is...)

Dit middel heeft voor mij alle middeltjes v/d DA overwonnen !!!

Veel succes !!!
De aanhouder wint !!!
groetjes Knipoog

op de avatar zie je Sallyman!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie