schurft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

schurft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-02 11:46

Schurft wordt veroorzaakt door de schurftmijt (een parasietje dus) en is in principe wel besmettelijk maar dan alleen door direct of overdraagbaar contact.

Je moet dus goed zorgen dat alle spullen die in contact zijn geweest met je paardje (borstels, zadeldekje, dekens, tuig en je eigen kleren!!) goed schoongemaakt worden en niet in contact komen met andere paarden. Daarnaast moet je natuurlijk goed je handen wassen voordat je een ander dier aanraakt en het valt zeker ook aan te bevelen om je stal te reinigen met een speciaal daarvoor bestemd reinigingsmiddel, zodat het ook niet terugkomt na behandeling!

Mijn paard heeft het ook een keer gehad toen hij een paar weken naar een andere stal moest, blijkbaar was daar de hygiƫne niet zo best. Het begint dan meestal op de benen.

Imaverol heeft bij mij niet geholpen ook niet toen ik het op advies van de dierenarts in een hogere concentratie dus minder verdund had gebruikt. Ik heb toen van de dierenarts Sebacil gekregen, een erg stinkend agressief goedje wat je ook verdund met water moet gebruiken. Dat hielp erg goed en Minne was binnen anderhalve week weer helemaal schoon!

Succes ermee!

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-02 11:48

eehmm blonde actie... sorry hoor!!

Dit is dus een reactie op het bericht schruft! # wat een stukje hieronder staat!!