**hoesten, geen slijm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

**hoesten, geen slijm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 14:01

Mijn paard heeft af en toe een dag dat hij hoest na het rijden. De dierenarts is geweest en heeft een kuur Ventipulmin voor geschreven, ook al hoorde ze geen slijm in de longen. Ze zei: het kan ook opgedroogd slijm zijn, waar hij last van heeft. Het vreemde vind ik dat hij vooral na het rijden hoest(een droog hoestje), zo gauw je afstapt. Het kan ook zo weer enkele dagen goed gaan. De kuur is nu afgelopen en jammer genoeg heeft het niet geholpen. Ik heb ook al foenegriek geprobeerd. Ik dacht ook aan een stofallergie, maar dan moet hij daar toch altijd last van hebben? En niet 1x in de week of zo. Wie kent dit probleem, dat je paard hoest na het rijden.
Dierenarts heeft u een idee?Of iemand anders?

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

hoesten / geen slijm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:33

Zou je dan niet naar de DA toegaan voor een scopie? Dan weet je precies wat er is. Mijn paard werd ook behandeld met Ventipulmin ivm hoesten. Dat was toen een weekje weg en daarna gaf ze weer een paar kuchen. Meteen naar de DA gegaan en nu blijkt ze een super keelontsteking te hebben. En nu kunnen we gericht gaan behandelen want ze kreeg nu iets wat helemaal niet nodig was geweest en 55,-- euro armer voor niks.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-02 16:12

Moet je voor een scopie naar de DA zelf? Ik heb nl geen trailer.

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

scopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 16:44

Sommige dierenartsen kunnen het op locatie doen. Kan iemand je niet brengen? of een trailer huren? Het is toch belangrijk om te weten of er echt wat aan de hand is. Zo kan je ook niet lekker trainen toch? Hij krijgt eerst een sufmakertje en dan gaat de camera erin, wel allebei de neusgaten laten controleren hoor!!

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 01:09

Bedankt voor je antwoord, het gaat al weer een paar dagen goed.
Maar als hij weer begint, ga ik verder onderzoek vragen.

Noortje__

Berichten: 239
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: huissen(omg. arnhem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 19:34

mijn pony heeft t ook gehad echt wel meer dan een jaar en t is denk ik vanzelf overgegaan.ik gaf hem wel knoflook en thimo-tei das een soort mengselteje van takjes(ruik wel lekker).maar ik denk dat t in de loop van de tijd ook is verminderd en nu is t over.echt raar maar de da wist nie wat hij er mee moest.dus er is nog hoop!!!!!!