kreupel helpt hoefschoen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nivonne1995

kreupel helpt hoefschoen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 13:41

Mijn paard heeft gisteren haar ijzer eraf getrapt met als gevolg een klein ellendige hoef waar geen rand meer aanzit. De hoefsmid is vanmorgen geweest en er kunnen geen ijzers onder zo kort is die hoef ze is nu erg kreupel hierdoor zou een hoefschoen helpen? Ik vind het zo zielig dat ze er zo een last van heeft heb de veearts ook gebeld maar die wil nog geen pijnstiller geven alleen als ze het echt niet meer belast. Heeft er hier iemand ervaring met hoefschoenen?

Angela

Re: kreupel helpt hoefschoen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:14

Hoefschoenen kunnen idd goed helpen, ze heeft zo een extra schokdemping en haar hoeven voelen de pijnlijke ondergrond niet zo.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:11

ik heb wel erg veel slechte verhalen gehoord over hoefschoenen. Bij erg veel mensen die ik ken is de bal van de hoef kapot gegaan door de hoefschoenen ondanks dat ze helemaal opmaat gemaakt zijn. bij veel bleven ze ook niet zitten.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:00

Moeilijk! Hier zijn al wel topics over geweest. Het verschilt per paard welke schoenen het beste passen. Als ze echt heel mooi passen, zou het een oplossing kunnen zijn.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:57

moskaichamp schreef:
ik heb wel erg veel slechte verhalen gehoord over hoefschoenen. Bij erg veel mensen die ik ken is de bal van de hoef kapot gegaan door de hoefschoenen ondanks dat ze helemaal opmaat gemaakt zijn. bij veel bleven ze ook niet zitten.

Bij de easyboots is dat niet het geval. Die zitten aan de achterkant laag en raken de bal niet. Ze blijven tot nu toe bij mijn paard goed zitten. In ieder geval op harde bodem. Hoe het in de blubber gaat weet ik niet.
Ze zijn in vergelijking met de meeste andere schoenen ook goedkoper.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:47

Heel goed juist dat je aan schoenen denkt!

Als je paard erg gevoelig loopt ,is een schoen een hele mooie uitvinding.

Ik heb heel erg lang met Dallmer schoenen gereden.

En dat kapot gaan van de ballen heeft te maken met inlopen. Je moet een schoen rustig laten wennen aan de hoef en dus de bal. En de ene paardenhoef is natuurlijk ook een stuk gevoeleiger dan de andere

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 23:00

weten jullie ook waar ik ze zo snel mogelijk zou kunnen halen ik woon in rotterdam ze heeft van ijzer maat 3. Ik weet dat ze ze bij sta rho en bij divoza hebben maar is dat een beetje goede kwaliteit oke het is maar voor even maar toch het moet wel goed zijn in ieder geval bedankt voor jullie reacties

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 23:07

In Rijssen zit iemand die hele mooie hoefschoenen aanmeet. Je kunt ze niet kant en klaar kopen: ze worden namelijk geheel op maat gemaakt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 06:33

nivonne1995 schreef:
weten jullie ook waar ik ze zo snel mogelijk zou kunnen halen ik woon in rotterdam ze heeft van ijzer maat 3. Ik weet dat ze ze bij sta rho en bij divoza hebben maar is dat een beetje goede kwaliteit oke het is maar voor even maar toch het moet wel goed zijn in ieder geval bedankt voor jullie reacties

Je kunt bijv de easyboot nemen.(Divoza)
of de dallmer: www.Dallmer.nl
of hier : www.equestriannomads.nl (Oldmac)
Vroeger had www.Agradi.nl ook Boa schoenen, ik weet niet of ze die nog verkopen.

Verder Marquis, maar die is erg duur! 199 voor 2 schoenen
En de Smitjes worden op maar gemaakt. Je zou even kunnen bellen hoe lang t duurt, want ze zijn niet zo duur. Heb ik zo snel geen site van.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 09:06

als je passende schoenen gevonden hebt is het ook nog een idee om een inlegzooltje te maken van neopreen, of schuimrubber of zoiets. dan heb je wat extra schokdemping omdat de schoenen namelijk ook vrij hard zijn van binnen.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:32

Easyboots kun je het best bij Agradi bestellen. Daar zijn ze € 10 per stuk goedkoper dan bij Divoza.
Er is een tabel met de maten. Je kunt dan zo de hoef van je paard meten en weet welke je moet hebben.
Helaas heeft mijn paardje achter een verkeerd model hoef voor de easyboot. Qua lengte zou hij maat 1 moeten hebben en qua breedte maat 0. Dus goed meten als je schoenen (welke dan ook) gaat bestellen.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:32

Even een toevoeging op de schoenen van Smit, ze werden al een aantal keren genoemd hierboven.

Ze worden inderdaad in Rijssen gemaakt, door dhr. Smit. Het internetadres is: www.smit-rijssen.nl (vergeet vooral het streepje niet ). Ze worden helemaal op maat gemaakt, en moeten daarom ook worden aangemeten door iemand die dat kan (namen + adressen staan op de site). De levertijd is ongeveer 3 weken, dus niet echt snel. Maar dan heb je wel hele goeie schoenen, helemaal op maat en die geven nauwelijks verwondingen aan de hoefballen. Dit is inderdaad een kwestie van voorzichtig inlopen en wennen, eventueel met een dunne sok aan.

Kijk voor meer info even op de site. Ik gebruik de schoenen al 4 jaar en ben er zeeeeeer tevreden over!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:49

Ik denk dat schoenen zeker wel uitkomst kunnen bieden voor je paard. Zelf heb ik Old Mac's en mijn paard heeft nog nooit schaafplekken oid gehad. Ik rijd door mul zand, modder, plassen en over grintjes en ben er nog nooit eentje kwijt geraakt.

Wat jackie ook zegt: met zooltjes kun je hoefschoenen zo comfi maken als je wil. Ik vind ze een uitkomst.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 23:09

Easyboot is niet handig, ze hebben stalen weerhaakjes voor in het hoorn om ze op hun plaats te houden. Als het hoorn al zo veel geleden heeft raad ik je dat echt af. Die dingen zijn meer om een rit af te maken als je een ijzertje kwijt bent.
Ik heb zelf Marquis schoenen, ze zijn duur maar ik zou echt niet anders meer willen. Frits heeft altijd gevoelige zolen en zijn hoorn is niet zo stevig dus ijzers zijn er snel weer af. Ik rijd er nu al drie jaar mee en ben aan mijn tweede paar begonnen. Deze schoenen kun je bestellen op www.horsebalance.nl Maar je kunt ook mailen om advies in te winnen of om de dames op een huisbezoek te laten komen zodat ze de zaak eens kunnen bekijken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 23:12

De Easyboot Epic is al een stuk beter als de eerdere Easyboot en naar ik heb vernomen komt er over een maand of twee een geheel nieuwe Easyboot op de markt die bijzonder goed gaat zijn (zonder weerhaken, zonder die clips op de voorkant en met die extra wrap om de voet zoals bij de Epic)

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 23:18

een manege pony van onze manege had het ook moest bijna geslacht worden omdat hij niet meer kon lopen en ze hebben die dingen onder z'n hoeven gedaan en langzaam hielp het..
(aanrader!!!)