*zand eten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flien

Berichten: 18
Geregistreerd: 24-01-02
Woonplaats: Den burg - Texel

*zand eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 19:46

Mijn merrie eet als ze in de bak staat zand, ze graaft een gat en gaat er dan in zitten likken. Een zoutblok lust ze niet,heb alle soorten geprobeerd.
Ik geef haar 2x per jaar ook zo'n kuur van sand clear. Maar mij is verteld dat een paard tekorten heeft als ie zand eet. Ik geef haar elke maand een vitaminenstoot en heb een hele tijd foeneknof door haal muesli erbij gegeven.
Ze staat nu veel op stal en eet dus geen zand maar van de zomer begint het weer. Wat kan ik nog meer hier aan doen?

Ze komt uit een kudde, ze heeft daar gestaan tot 1 jaar.


DubbelFun

Berichten: 88628
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 21:24

Mijn paard eet juist zand als ik ze iets bijvoer. Stop eens met al die additieven en kijk of ze dan nog zand eet.

flien

Berichten: 18
Geregistreerd: 24-01-02
Woonplaats: Den burg - Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 21:38

Ze krijgt nu alleen maar kuil en 1 kilo kern muesli van equisanum.

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 22:23

zucht wat komt dit me bekend voor mijn 8 jarige merrie deed het ook zandeten. Ze nam echt hele happen zand, ze heeft dus ook 5 jaar terug hele erge zandkoliek gehad, en in Utrecht gestaan. Sindsdien staat ze met een muilkorf om in de bak zodat ze geen zand meer kan eten. Ze krijgt ook 2 x per jaar sandclear, en bijna elke dag gekookte lijnzaad. In Utrecht hadden de artsen mij ook aangeraden om lijnzaad te voeren. Ik weet niet of het met vitamine gebrek te maken heeft. Maar misschien heb je hier wat aan.
succes er mee


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xemmafalcon en 70 bezoekers