**rotstraal:blauwtinctuur of egytische zalf??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

**rotstraal:blauwtinctuur of egytische zalf??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 21:10

heyyy vandaag is mijn hoefsmid geweest en heeft naar me paardje gekeken... maar hij zegt dus van je moet effies blauwtinctuur erin doen..maar nu zegt een vriendin v mij dus dat ik er beter egytische zalf op kan doen...... nu wil ik geen v beide voor hun hoofd stoten maar wat moet ik nu?????? helpppppp!! Haha! wat zijn jullie ervaringen met deze 2 dingen?? thanks!! gr sandra! Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:03

Je kunt ook iets heel anders ,iets nieuws geven Haha!
Deze twee middelen zijn van oudsher al bekend vandaar dat het snel geadviseerd wordt...

Dit is het nieuwe middel....

RWL Desiccatio
is speciaal ontwikkeld om ook de moeilijk te genezen vormen van rotstraal te behandelen. Rotstraal is een erg hardnekkige vorm van infecties veroorzaakt door micro-organismen in paardenhoeven. In de straal ontstaat soms een 'gat' van enkele centimeters diep. Binnenin dit gat zitten de micro-organismen en tasten daar de straal verder aan.
RWL Pro Ablutio
is een optimaal reinigingsmiddel voor paardenhoeven. Het is speciaal ontwikkeld om hoeven te reinigen en te desinfecteren zonder dat de natuurlijke beschermlaag wordt verwijderd. Daarnaast zorgt Pro Ablutio dat de micro-organismen de hoef niet kunnen aantasten.
Bovendien produceert de straal een vetachtige uitscheiding wanneer ze wordt aangetast. Maar deze uitscheiding sluit de infectie af van de buitenwereld en de micro-organismen zijn daardoor bijna niet uit te roeien. Echter, RWL Desiccatio kan dit wel. RWL Desiccatio is de killer onder de producten van RWL Quality. Ook hier zorgt het twee sporen beleid dat alle micro-organismen , die rotstraal bij de paarden veroorzaken, in zeer korte tijd volledig worden geƫlimineerd! Door RWL Desiccatio ontstaat er een sterk lokale doding van de micro-organismen. Wanneer alle schadelijke micro-organismen gedood zijn, droogt de straal op en gaat openstaan, waardoor de kans op herinfectie wordt verkleind.


www.rwl-quality.nl

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 21:32

en heb je hier ervaring mee?? heeft dit bij jou paardje goed geholpen?? of bij een ander paardje die je kent? en hoe duur is het?? hoe werkt het? (gebruiksaanwijzing?) alvast bedankt... gr sandra!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 23:13

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik hoor via mijn hoefsmid over de goede resultaten van dit middel.

Ik gebruik Resolutio en Textura en de voeten knappen er geweldig van op ,bij regelmatig gebruik!

Voor info en prijzen verwijs ik je naar Rene Vroom.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: **rotstraal:blauwtinctuur of egytische zalf??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 09:51

obelix schreef:
wat zijn jullie ervaringen met deze 2 dingen?? thanks!! gr sandra! Haha!


Ik heb zowel eens blauwtinctuur als egyptische zalf gebruikt bij rotstraal.
Blauwtinctuur is om op te brengen veel makkelijker, maar naar mijn mening werkt egyptische zalf beter.
Blauwtinctuur ''druppelt'' grotendeels van de hoef af, terwijl de zalf er echt ingestopt moet worden, vies werkje......

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:51

Ik heb OTC-spray gebruikt en dat werkte perfect. Erop sprayen tot het over is (1 of 2 x per week) en dat gaat echt heel goed. Volgens mij kun je het tegenwoordig alleen nog per grootverpakking kopen (bij de DA in ieder geval) of bij de Hoef en klauwverzorger. Daar heb ik het in ieder geval van gekregen.

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:39

Bij Gabber heb ik Egyptische zalf gebruikt, maar hij kwam daarmee niet van zijn rotstraal af. Daarna heb ik blauwtinctuur gebruikt en dat hielp heel goed. (deze blauwtinctuur is bedoeld voor geiten en schapen klauwen maar werkt ook supergoed bij paarden)

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:09

Wij gebruiken een middel wat "Dry feet" heet ,van als ik me niet vergis Cavalier,. Ook op advies van de hoefsmid. Dit werkt perfect binnen twee weken was alles genezen.

Adrienne

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 19:54

een heel goedkoop middel tegen rotstraal is zout!
gewoon de goedkoopste zak zout bij de supermarkt en daarvan een scheut oplossen in water.
straal goed schoonschrobben met een tandeborstel.
een paar dagen volhouden.
toedeledoki
gillian

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 23:13

bij ine heb ik egyptische zalf gebruikt en dat werkte super goed!!
misschien moet je allebij proberen?
succes Party!!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 23:21

Ik heb een onderzoeksraport gelezen van een test hierover bij 300 paarden, met 20 verschillende middelen. Ik dacht dat de onderzoeken in het proefstation in Lelystad waren gehouden. Egyptische zalf kwam als nummer 1 uit de bus!

calibro

Berichten: 17
Geregistreerd: 10-10-01
Woonplaats: Huizen

rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 00:23

hoi obelix
mijn paard had ook rotstraal
de veearts had tegen mij
gezegd dat ik eerst met betadine oplossing
moest werken dat wil zeggen de watjes natmaken
met betadine oplossing in de hoeven doen
en de volgende dag weer uithalen
dus na het rijden indoen
en voor het rijden uithalen
net zolang tot dat je ziet dat de gaten dichter zijn
en dan kan je met egypties zalf werken
het helpt echt Lachen

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 00:24

heyyy bedankt voor de reacties Knipoog ik ga voor de egyptische zalf... de smid heeft de stralen goed bijgewerkt dus ik kan er nu goed bij.....
thanks iedereen voor de reacties! gr sandra! Cool