Singeldrukking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Singeldrukking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-02 18:00

Ik heb een nieuwe singel voor Iwaldo gekocht: een Wintec elastic, met elastiek eringeweven en gel aan de binnenkant. Erg zacht zou je denken. Maar na de jacht (waarin hij te strak aangesingeld was) heeft ie er op maandag een drukking van gekregen (jacht was op zat. Zondag heeft iemand anders hem gereden die het waarschijnlijk of niet gezien had of het is pas maandag opgekomen)

Nu heb ik het ma en di 4x per dag afgespoten en Waldo laten stappen, en woensdag was het zo goed als weg. Ik heb de dressuurles meegreden, (daarna weer afgespoten) donderdag springles gereden, vrijdag was ie nog steeds zo goed als weg, maar zaterdag was ie ineens terug en groter als maandag. Ik baal nu als een stekker. Zal ik toch te snel weer aan het rijden zijn gegaan? Of kan het dat ie gewoon niet tegen die nieuwe singel kan? De drukking breidt zicht een beetje uit naar boven, daar komt aan de rechterkant nu een nieuwe ronde plek bij. Ik vind het erg vreemd, en het voelt ook een beetje hard. Ik blijf het koud afspoelen, heb vandaag gemasseerd met Cole's Liniment en stap Waldo of laat hem aan de longe lopen zonder singel. Ga er morgen misschien maar zonder zadel op.

Wie kan muj vertellen hoe lang dit kan duren en tips geven wat ik nog meer kan doen?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 19:10

Ow wat herkenbaar... ik heb ook een paardje dat constant kale plekjes onder zijn schouders heeft (en niet alleen daar). Hij is echt extreem gevoelig. Ik heb nu een Kalvakade neopreen singel, en die bevalt tot nu toe het beste.
Ik houdt de plekjes soepel met vaseline of iets anders vettigs, zodat ze niet uitdrogen, schilveren of dat er een korstje komt, want dan ben je helemaal ver van huis...
En uiteraard de singel brandschoon houden!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 19:44

mijn paardje had na een rit van 8 uur met de singel iets te ver naar acheteren/ te strak ook een enorme drukking onder de singel die later omhoog kroop. er zat veel vocht in. heb toen een hele tijd geen zadel meer opgehad, hij is nu helemaal weg, maar er is bindweefsel achtergebleven. Dit is hard en gaat nooit meer weg waardoor hij constant drukking bij de singel krijgt omdat z'n huid daar niet 'egaal'is..

de dierenarts zei dat als het wat kleine plekken waren ze ingespoten konden worden met pretnison, dus als jouw paardje dat bindweefsel ook krijgt, weet je wat er kan..

succes!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 19:28

Salisielolie op doen (bij de DA verkrijgbaar), helpt ook bij druk plekken op de rug.

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:25

ja, ik vat het ook niet helemaal. Scheve mond
Ik heb dus ook zo'n (dressuur)singel.
Je zou toch denken dat ze erg goed zijn.
Stacy heeft zich nu al een paar keer goed stuk gelopen!:(
Ik heb nu een speciale anti-stukloop singelkous, het gaat al een stuk beter. *LOL*
Door die singel heeft Stacy nu ook singelvrees gekregen. Verdrietig

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:52

Zou het misschien niet een legger kunnen zijn?

Toos paardloos

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 19:23

wat is een legger dan?

Overigens is de veearts geweest en die heeft hem een bloedverdunner gegeven om de ontsteking af te voeren of zoiets. De zwelling is helemaal weg er is alleen nog een kleine harde plek, die ook al minder wordt. Vandaag heb ik gereden met andere singel (katoenen met bont erom) en rustig aan gedaan (maar half uurtje en vnl stappen)
Ik heb mn Wintec Elastic geruild voor een BR leren singel ZONDER elastiek Knipoog

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Articuno, IASCrawler, lina1998, Marus, Mirranda, wildwestwill en 76 bezoekers