Wratten, wat doe je ertegen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Wratten, wat doe je ertegen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-02 18:47

Mijn paard heeft op zijn schouderblad allemaal wratjes en het wordt alleen maar erger. Hij krijgt knoflook bij zijn eten. Wie kan mij helpen?? Wat kan ik ertegen doen??


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 20:05

Tip uit de ouwe doos: Smeer echte ouwe zaanse stroop erop (uit zo'n kartonnen rond bakje weet je wel?) Dat hielp bij een paard waar alle veeartsmiddeltjes niks voor uithaalden.
Mocht het toch niet werken zou ik maar de veearts iets vragen!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

evelien

Berichten: 360
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:20

Toen mijn paard jong was had hij ook overal wratten. Mijn dierenarts riep toen je kan een jaar wachten dan gaat het vanzelf wel weer over. Het is namelijk een virus en als ze genoeg weerstand hebben gaat het virus vanzelf weer weg. Veel jonge paarden hebben hier last van.

Verder zei hij ook dat je de wratten kon aanstippen met Formule W.
Dit heb ik gedaan bij de wrat die op zijn neus zat (dit was een hele storende vieze wrat op een heel lief wit neusje), en ja hoor de wrat verdween als sneeuw voor de zon.
De rest van de wratten vond ik niet zo storend en heb ik gewoon laten zitten, deze verdwenen na een aantal maanden.

Wel voorzichtig zijn met het gebruik van Formule W. Je moet het net zo gebruiken alsof je zelf ook wratten hebt.

Ik bok, jij bokt, Ik heb geboktet.

Marielle

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 23:02

Ook mijn paard heeft wratjes rond zijn oog gehad. Niets aan gedaan, en na 3/4 weken waren ze gelukkig weer verdwenen.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 21:06

Was het maar waar dat ze vanzelf weggingen. De eerste heb ik verwijdert met formule W, maar de haren zijn nooit echt terug gekomen. Hij heeft die wratten nu ongeveer een jaar, al vanalles geprobeert. Zal die stroop dan maar eens gaan proberen. Ik doe gewoon alles wat er mij aangeraden wordt.
In ieder geval bedankt.

A&N
Berichten: 165
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 11:41

Laura schreef:
Tip uit de ouwe doos: Smeer echte ouwe zaanse stroop erop (uit zo'n kartonnen rond bakje weet je wel?) Dat hielp bij een paard waar alle veeartsmiddeltjes niks voor uithaalden.
Mocht het toch niet werken zou ik maar de veearts iets vragen!


Dit werk echt heel goed!! ik ken ook een paard die er 2 hele grote op zij hoofd had 1 is weg en de andere is veel kleiner geworden!

suc6

If U think U know something, U DON'T!!!! DAMN...

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 11:56

A&N"]
[quote="Laura schreef:
Tip uit de ouwe doos: Smeer echte ouwe zaanse stroop erop (uit zo'n kartonnen rond bakje weet je wel?) Dat hielp bij een paard waar alle veeartsmiddeltjes niks voor uithaalden.
Mocht het toch niet werken zou ik maar de veearts iets vragen!


Dit werk echt heel goed!! ik ken ook een paard die er 2 hele grote op zij hoofd had 1 is weg en de andere is veel kleiner geworden!

suc6
[/quote]

Ja, dat heb ik op mn eigen vinger gesmeerd en na een week>>foetsie. Het zou bij paarden dus ook kunnen werken.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 16:12

Laast hoorde ik iemand vertelllen, weet al niet meer wie, dat je er kleurloze nagellak op moest smeren.
Hierdoor krijgt de wrat geen zuurstof meer en gaat dood.
Misschien te proberen na de stroop Haha!

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Wratten, wat doe je ertegen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 16:24

confetti schreef:
Mijn paard heeft op zijn schouderblad allemaal wratjes en het wordt alleen maar erger.


Is je paard soms een schimmel?? Die zijn nl. ook nogal gevoelig voor carcinome huidziektes, deze kunnen beginnen als wratjes.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:04

ja die van mij (schimmel)
heeft ook wratjes je ziet ze nie maar
je voelt ze niet.

mij storen ze nie maar kan t storend
zijn voor mn paard (jeuken ofzo?)

..... leeg .....

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-02 09:26

die van mij is een vos. zijn foto staat in mijn profiel.

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, xYaartje en 97 bezoekers