jeuk aan haar bovenlip

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tinekee

jeuk aan haar bovenlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 22:56

Hallo,

Ik heb een probleem. Mijn paard heeft jeuk aan haar bovenlip. En ik kan het niet verhelpen. Onder het rijden is ze heel vervelend want ze let niet meer op mij alleen maar op de jeuk van haar neus. ze slaat met haar hoofd, krult haar bovenlip, probeert met haar neus tegen de bakrand te kriebelen. heel vervelend. zo kan ik niet meer op haar rijden. ik heb de dierenarts gebeld die heeft gekeken en zei dat het aan het gebit lag, dus gebit gedaan maar ze heeft het nog steeds. toen zei iemand het kan wel exzeem zijn dus exzeemspul erop helpt ook niet. ik heb alles al geprobeerd lipbalsem, coolgel, spul voor schimmel. maar niks helpt. ze heeft alleen onder het rijden last van jeuk aan haar bovenlip en na het rijden nog even op stal. HELP!!! IK WEET NIET MEER WAT IK MOET DOEN...

Groetjes tineke en paloma met haar jeukende neus..

Tal

Re: jeuk aan haar bovenlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:29

Hoi, misschien schuimt ze behoorlijk met rijden, en jeukt dat op haar huid en lippen, misschien geef je haar vlak voor het rijden iets te eten wat dan nog een beetje in haar mond zit en ook in het schuim/speeksel op haar lippen (bv pepermunt)? Probeer anders gewone vaseline erop te doen voordat je gaat rijden. Hoop dat je de oplossing gaat vinden en dat je weer fijn kan rijden.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:50

Heeft ze het altijd of alleen zomers?? Die van hij heeft namelijk ook jeuk aan haar (boven) lip en dat is alleen zomers... van het grazen en van het zonnetje Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:08

wat voor bit heb je?

sommige paarden kunnen namelijk niet tegen koper, aurigan etc.....
dan overstappen naar een normaal bit.
probeer eens zonder bit te rijden en kijk of het probleem dan blijft...

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:51

De symptomen die jij beschrijft lijken op een ander topic hier op medisch: Headshaking Syndrome. viewtopic.php?f=3&t=427906. Ik heb hier verder ook geen ervaring mee, maar misschien heb je er iets aan...

tinekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 11:30

Ze heeft het sinds mei. Alleen stond ze toen nog niet buiten. dus daar kan het ook niet mee te maken hebben.

tinekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 11:34

[quote="tinekee"]Ze heeft het sinds mei. Alleen stond ze toen nog niet buiten. dus daar kan het ook niet mee te maken hebben. en ze heeft altijd hetzelfde bitje ingehad en daar had ze in het begin ook geen last van dus ik denk ook niet dat het aan het bitje ligt. ik heb ook al vaseline op de bovenlip gesmeerd maar ook dat helpt niet. Ik weet niet maar misschien moet ik maar eens bloed laten prikken, misschien is wel ergens allergisch voor ik weet het anders ook niet.

greetz tineke