definitie headshaker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

definitie headshaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 20:24

Wat is nu de beste beschrijving voor een paard met head shaking syndrom?
Op de manege hebben we een arabier staan, die met zijn hoofd slaat, soms veel, soms weinig.
Ook wil hij weleens tijdens het rijden zijn voorbeen ineens naar zijn neus slaan.
Mond is nagekeken en geeft geen problemen
diverse bitten geprobeert, zonder bit, etc, het haalt niet uti.
Op de momenten dat hij niet slaat loopt ie ook mooi nageeflijk, dat maakt het zo raar. Ik heb niet het idee dat het verzet is of een ander medisch probleem (bijv rug)

klomp

Re: definitie headshaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 20:34

misschien moet je de tip die al eerder is langsgekomen eens gebruiken namelijk; een touwtje met aan het uiteinde een kraal. dit touwtje maak je vast in het midden van je neusriem en zorgt dat het kraaltje net boven en tussen de neusvleugels valt/hangt. dit stond in het Bit...misschien werkt het... is het geen geval van onrustige aanleuning of bangheid voor de hand?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 20:54

nee, dat absoluut niet, meisje dat hem rijdt heeft af en toe zowat een bloedneus zo hoog kan ie komen. Ook al laat je de teugel los, doet ie het nog,
Kraaltje had ik idd gelezen en gaan we proberen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 20:58

stef schreef:
nee, dat absoluut niet, meisje dat hem rijdt heeft af en toe zowat een bloedneus zo hoog kan ie komen. Ook al laat je de teugel los, doet ie het nog,
Kraaltje had ik idd gelezen en gaan we proberen

succes en sterkte dan!

marelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:50

hoi we hebben ook een pony die ook schudt met zijn hoofd het is een soort allergie kribbel in de neus nu zijner van die netjes te koop bij paardedrogist wij hebben het eerst met een stuk nylon kous geprobeerd over zijn neus en mond heen over het hoofdstel en rijden ging daarna weer normaal succes

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:05

ikke_kellY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:33

ik heb met mijn pony precies hetzelfde. en alleen in de zomer. heel vervelend. mijn pony slaat z'n hoofd soms idd bijna tegen mijn hoofd aan. en sommige stukjes abnormaal nageeflijk Verward

ze wil ook steeds met haar neus aan haar been krabben.
heb ook verschillende bitten/ neusriemen geprobeerd.. niets lijkt te helpen. ik ga dat met dat touwtje ook maar proberen dan..
jullie ook suc6

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:38

waarschijnlijk is het hooikoorts, *zo heet t niet, maar zo noem ik het even* daardoor gaan paarden ook shaken. probeer eens een netje voor te doen, of zet hem eens niet in de wei.
Zodra het gebeurt wanneer hij een halster of hoofdstel omheeft kan het ook een contactstoornis zijn. kijk eens of de klieren zijn opgezet, en of ie rare wondjes heeft, (lijken op insectenbeten) een pard bij het pension hefet t ook, shaken, ze dachten eerst ook aan hooikoorts, maar dat is het niet. nu zijn er allemaal wondjes ontdekt, en zodra er gereden werd, ging ze shaken. du nu word ze gereden zonder nusriiem, en gaat t heel goed!! Haha!

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 15:42

Ik heb een verzorgpaard op een manege. Het is een 8jarige merrie. We zitten nu zo ondertussen met onze handen in ons haar, want we hebben al zoveel geprobeert en ook wij weten het onder tussen echt niet meer. Er is al heel vaak een veearts bij geweest ook heeft ze een aantal dagen in de kliniek in Utrecht gestaan. Daar zijn ook allergie testen ect. gedaan daar is allemaal niks uitgekomen. Ook hebben ze in Utrecht een buigproef gedaan en daar kwam linksvoor wel positief uit. Daar dachten ze alleen dat, dat geen verband kon hebben met het hoofdschudden. Er is ook nog een fysio bij geweest, aangezien Nienke buiten heel erg schud en binnen vrijwel niet dacht zij aan iets van een trauma. Ook dit kan wel kloppen want Nienke is buiten met springen een keertje gevallen. Op de plek waar zij gevallen is, is ze inderdaad angtiger als op de andere plekken en schrik ze idd meer. Maar of dat het is heb ik m'n twijfels aan. Met een kraaltje rijden heb ik al geprobeert. Heb zelf al zonder hoofdstel gereden, ook zonder zadel is gereden. Zelfs is er een keer zonder frontriem gereden om te kijken of dit hielp. Ook is de tandarts al voor haar geweest. D'r oren zijn ook nagekeken door de veearts. We zijn nu echt ten einde raad we weten het gewoon niet. Er is nu een ME-bril onderweg om te kijken of dit helpt (beplakken met extra folie zodat die donkerder is). Ik hoop dat dit gaat helpen, want we worden er zo langzamer hand echt moedeloos van. Degene die tips heeft mag me altijd pb'en alle tips zijn namelijk welkom!!

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:05