Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassieja

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 18:26

Hoi allemaal!

Gister heb ik van de dierenarts het advies gekregen om mijn pony Equitop Forte bij te gaan voeren, omdat mijn merrie nogal slecht in haar vacht zit.

Wat zijn jullie ervaringen ermee, en waarvoor moesten jullie het gebruiken?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:15

sorry nog nooit van gehoord.
Wij gebruiken lijnmeel voor een gezonde vacht....en in "zwaardere" gevallen biotine plus.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:26

Wereld spul. Zit veel ijzer in. Ik heb een paard gehad met stofwisselings problemen. Die heeft heel wat emmertjes op. Ze deed het daar goed op, maar nog niet goed genoeg. Ze bleek later nog meer dingen te hebben.

Woestein

Berichten: 2846
Geregistreerd: 09-12-01

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:51

Goed spul.
Mijn vorige paard was een soort van spierbevangen en heeft ook vele emmertjes op.
Ze werd er wel heel pittig van ook al kreeg ze maar 3 keer per dag een klein handje voer...
Wat me toen wel opviel was dat het bij mijn DA 75,- gulden koste en bij de ruitersportzaak 48,- gulden..
Dus ik heb toen tegen de DA gezegt: "zeg maar hoelang ze het moet hebben want dan haal ik het daar wel...of je moet me een flinkde korting willen geven...Haha!"
Maar al met al het heeft goed geholpen en binnen het half jaar was ze weer helemaal de oude!

sundance11

Berichten: 959
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Spijk (GLD)

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:06

Ik heb het gebruikt voor bronchitis, maar meer om wat extra weerstand op te bouwen.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:29

PhiaBink schreef:
Wereld spul. Zit veel ijzer in. Ik heb een paard gehad met stofwisselings problemen. Die heeft heel wat emmertjes op. Ze deed het daar goed op, maar nog niet goed genoeg. Ze bleek later nog meer dingen te hebben.


Helemaal mee eens je ziet je paard opknappen!! (al na 1 emmer!)

Sassieja

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 17:19

Waarvoor moesten jullie het dan gebruiken?

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:40

het is toch gewoon een multi-vitamine.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30661
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:27

Het is wel superspul idd, ik ken een merrie die het kreeg om ergens bovenop te komen. Maar lees nu dat er ook veel ijzer in zit. En gewoon multi-vitamine is. Ik zou het dus gewoon kunnen geven als extra supplement?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:54

Nee, het is geen "gewone multi-vitamine" Vroeger kon je het alleen via je DA krijgen. Nu kan je het bij de paardendrogist kopen. Veel DA's geven het aan paarden die extra moeten presteren of aan paarden die herstellende zijn van een ziekte.

Melf
Berichten: 628
Geregistreerd: 11-01-05

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:31

Wij hadden een pony die wat mager bleef in de bespiering. Op aanraden van de dierenarts hebben we hem toen een emmertje gevoerd. Hielp goed. Daarnaast krijgt een van onze pensionpaarden het. Deze staat op een rantsoen van hooi / haver / zemelen en kan dus wel wat extra vitamines gebruiken. In de ruitersportzaak hier kost een emmer Euro 29.25.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:40

Ik ben ook begonnen, ongeveer 6 weken geleden. De eerste emmer is nu op, begin nu net aan de tweede.
Mijn pony heeft een bloedonderzoek gehad en daar kwam een vitamine E tekort uit. Ik kon kiezen uit gewoon vitamine E/selenium en equitop.
Omdat mijn pony een zware achterstand heeft gehad en al een hele tijd kwakkelt, heb ik samen met mijn DA voor equitop gekozen.

Ze is compleet veranderd en ziet er super uit. Ze is nu zoals ze naar mijn idee altijd al had moeten zijn. Een 3-jarige etter-welsh die lekker dwars ligt Haha!

Sassieja

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 16:00

Mmm ik heb het dus gekregen omdat mij pony moeilijk door haar wintervacht heenkomt.
Ben vandaag begonnen dus ik wacht het lekker af, heb er goede hoop op.

Consort
Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-04

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:00

Heb het ook van de dierenarts gekregen toen mijn paard op dieet was. Hij kreeg toen 3 x per dag een handje leisure-mix, 4 x per dag hooi, 1 bakje winterpeen en als aanvulling dus Equitop Forte. Hij deed het er prima op.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Wie heeft er ervaringen met Equitop Forte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:35

Mijn paard krijgt het ieder voorjaar om door de verharing heen te komen. Echt super spul. Binnen 2 weken zie je het verschil!

Eerste keer ook op advies van de da nadat ik een bloedonderzoek bij mijn paard had laten uitvoeren. Hij was in juli nl nog niet door de wintervacht heen. Heb het toen dus gegeven en resusltaat was er zeker Ja
Uit het bloedonderzoek waren trouwens geen tekorten naar voren gekomen. Dus had de da zoiets van probeer het maar...

Vorig voorjaar weer gebruikt, maar dit jaar de Kompleet Plus van de Paardendrogist geprobeerd. Equitop Forte geeft toch beter resultaat.