Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) viel. Dot is sinds gisteravond ook helemaal zichzelf niet. Natuurlijk was ze wel wat ziekig, maar iemand die haar niet kent zou niet echt zien dat ze ziek was. Ze was tot nu toe wat slomer dan normaal, wat hangerig en ze eet dus nauwelijks, maar verder valt er weinig aan haar te zien. Maar sinds gisteravond vind ik haar dus echt anders, super gestressed, schrikkerig en nerveus. Toen ik gisteravond de stal uit liep begon ze als een gék te weven, iets wat ze normaal allen nog wel es wil doen als ze heel erg van streek is. 't Zit me allemaal helemaal niet lekker.Citaat:Hij heeft het wel een naam gegeven (één of andere afkorting van drie letters) ......
Citaat:@ Jannepauli, Dot heeft cortico's gehad gisteren en als er in Utrecht ondertussen geen schokkende onderzoekkingsresultaten zijn die tot een andere aanpak zouden leiden, dan krijgt ze die morgen en zondag waarschijnlijk nog een keer.
)
Francis schreef:In Utrecht hadden ze verder geen nieuwe informatie. Wel inmiddels ook daar 1 geval binnen gehad, maar die hebben ze gewoon symptomatisch behandeld, zoals mijn dierenart dus ook doet.
Het is ook wel iets anders als SLE bij mensen of honden. Daar is het n.l. een chronische ziekte, waar ze dus in princiepe niet vanaf komen, bij Dot (en paarden algemeen dus) is het een eenmalige SLE reactie op het virus of de antistoffen tegen dat virus. Als haar imuunsysteem nu tot rust komt is het daarna dus ook over.