Mogelijk dat jullie mij weer wat verder kunnen helpen
Ik zoek ervaringen, oplossingen voor head shaking.
Onze pony heeft gedurende de winter nergens last van (gehad) en nu ze wat vaker buiten rijd is ze erg druk met haar hoofd aan het worden, ze slaat ongecontroleerd met het hoofd op en neer, proest zich het ongans en ook slaat ze met haar voorbenen regelmatig naar haar neus, tevens doet ze 'vreemd' met haar bovenlip, net of ze in de lucht wil schuren.
Alles bij elkaar komt bij mij over als een pollen/hooikoorts allergie.
Gisteren was het zelfs heel erg, ze bleef maar proesten en toevallig was ook het weiland direct naast de bak vers gemaaid.
Nu komt vandaag de dierenarts, ook hij heeft door de telefoon al gedacht aan een allergie, dus als hij komt neemt hij ook een flinke spuit mee om tijdelijk de allergische reactie te onderdrukken.
Tevens doet hij uitgebreid onderzoek naar eventueel oormijt of -ontsteking.
Pas geleden toevallig zelf al de tanden laten controleren, en eventueel tuig wat niet goed past is ook al uitgesloten.
Gaan we nl. tijdens het rijden naar binnen, of rijd ze met bewolkt, kouder weer buiten dan is er niets aan de hand.
De pony is nog jong, maar mij is bekend dat zo iets in de loop der jaren verergerd.
Graag jullie advies, ideeen, mening over een aantal vragen;
- Heeft iemand ervaring met zo'n neusnetje die aangeboden word bij o.a. de paardendrogist.
- Heeft iemand ervaring met zo'n allergie prik, hoe lang werkt het, wat zijn de resultaten?
- Heeft iemand wel eens gehoord van een touwtje met een kraaltje die bevestigd word aan de neusriem en wat heen en weer beweegt over de neus.
En welke resultaten zijn daar van bekend?
Andere tips en of opmerkingen zijn ook zeeeeer welkom.
Ik heb geprobeerd eerst via de zoekfunktie dit onderwerp te toetsen, of het misschien al eens op dit forum in een topic was behandeld, maar of ik gebruik de funktie niet goed, of vandaag is er iets niet in orde want ik krijg GEEN topics met het onderwerp/inhoud head shaking.