stijve benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Auke07

Berichten: 659
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Zeeland

stijve benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-05 16:49

Mijn paard heeft als ze beslagen is erg last van haar hoeven en loopt onregelmatig! Dat komt omdat haar hoeven steil gekoot zijn en je dus dichter bij het leven zit als bij een 'goede' hoef! Erg oppassen dus!

Maar omdat mijn paard nu erg stijf loopt op de voor benen(eigelijk langer als normaal), door dat ze pas beslagen is en minder soepel is, is mijn vraag of iemand een huis-, tuin- of keukenmiddeltje weet tegen stijve benen!

De hoefsmid weet er van dat ze na het beslaan onregelmatig loopt en normaal is het maar 1, hooguit 2 dagen. Nu was dat ook zo alleen een paar dagen nadat het over was, kwam het weer!

Ik denk dat ze stijf loopt omdat ik doordat ze zo last heeft van haar hoeven de laatste paar dagen weinig rijdt! Ze is vooral erg stuntelig als je de bocht omgaat!

Weet iemand iets!

Geef een seintje als ik duidelijk moet zijn!


Auke07

Berichten: 659
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Zeeland

Re: stijve benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-05 16:53

wat ik vergat te zeggen: het kan ook zijn dat ze een oplawaai heeft gehad in de wei! Want ik denk dat dat weleens gebeurt te zien aan de afgebeten plukjes haar soms in haar vacht, ik weet dus niet zeker of dit door de hoeven komt! Ze loopt iig erg stijf op haar voorbenen!

Auke07

Berichten: 659
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Zeeland

Re: stijve benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-05 21:46

weet niemand iets????

BiondaMax
Berichten: 148
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Ochtrup (D)

Re: stijve benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:16

Als het paard atijf is bij het lopen, vooral na de smid en in de wendingen, dan kan dit duiden op een hoefbevangenheid. Maar dan moeten de hoeven warm zijn en moet je pols voelen bij de kogels in de slagader. Na het bekappen en beslaan kunnen de hoeven van een bevangen paard zeer pijnlijk zijn. het paard kan ook licht bevangen zijn en maar kleine symptomen tonen in plaats van bijvoorbeeld het typische ontlasten van de voorbenen.

Auke07

Berichten: 659
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Zeeland

Re: stijve benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-05 15:02

ze heeft het in de winter ook, en ze heeft volgens de hoefsmid erg gevoelige hoeven mede door de steil gekote hoeven, en ze staat in de winter nooitt op het land...

ik zal zo eens aan de hoeven voelen...

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Re: stijve benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:07

Multimilk van de Groene Os: Multi Milk kan worden gebruikt bij alle gewrichtsklachten, onder andere artrose, peesaandoeningen, stijve of stramme spieren, voor soepele beweging na zware fysieke arbeid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DWensink, YandexBot en 91 bezoekers