Ik zit met en vreselijk probleem,mijn paard heeft vorig jaar een peesblessure gehad aan zijn linkervoorbeen,hij is hiervoor geopereerd en helemaal genezen,na een jaar zijn we weer aan het werk gegaan,het gaat zo'n 5 maanden super goed ,tot hij heel stijf liep en niet lekker liep met rijden,eerst dacht ik aan een tying up,maar zag dat zijn rechterpees ook iets dikker was,met name aan de binnenkant,
ik heb hem toen weer een week of 4 rust gegeven,en hij liep weer goed ,weer gaan rijden,en na 2 weken weer een dik been(ik rij hem gemiddeld 3 a 4x per week),een dikke pees rechtsvoor.
deze keer liep hij qwa lopen niet kreupel ,maar toch de veearts laten komen,die zei toen al dat zijn pezen erg slecht waren en dat dit steeds terugkomende problemen zijn.
momenteel zitten er weer 4 weken rust op,zijn pees is wel weer gewoon,maar er zit nog steeds vocht op,hij is inmiddels veelste dik,hij staat met een friese merrie in de wei,deze is hoogdrachtig en mag dus lekker eten,wat hij dus ook niet laat!!als ik hem bij de fries weghaal gaat ie keihard galopperen,rennen,slippen enz...nog slechter dus voor zijn pezen,en ik ga niet die fries op stal laten staan voor hem...
nu is vandaag de veearts weer geweest,en sprak de verwachtte woorden uit,dat hij het heel erg somber inziet,en adviseerde te gaan rijden,en wachten tot de pees uiteindelijk zal scheuren(rechterbeen),en hem dan laten slachten....
hij kan niet meer verkocht worden,omdat iemand tijdens een buitenritje en een klein galopje al zijn pees kapot kan rijden..
het paard is nu 8 jaar oud,ruin,dus ook geen fokwaarde,en hij is niet verkeersmak,hij trapt vol naar auto's en fietsers.
ik heb hier een bedrijf aan huis en kan dus ook niet zomaar weg,omdat ik de boel hier niet alleen kan laten...
wat moet ik nu????hem de dood inrijden???
maar zo gaat het ook niet goed,er iemand voor zoeken die hem dan uiteindelijk ook stuk rijd,lijkt me al helemaal niet te doen.
heeft hier iemand ervaring mee??of weet iemand suplementen om die pezen wat sterker te maken??hij krijgt al biosynov,die daar ook voor moet helpen.
hij heeft nu geen pijn,absoluut niet....
je kan in de pees knijpen geen reactie,en ook op de buigproef liep hij rad...
wat nu???ik weet het niet meer................