Wat mankeert mijn paard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nine
Berichten: 3
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: Zandvoort

Wat mankeert mijn paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 13:16

Sinds 6 weken ben ik aan het dokteren met mijn paard en eigenlijk ten einde raad. Het verhaal:
Nu 6 weken geleden begonnen de problemen. Tijdens het rijden was mijn paard totaal niet voorwaarts, sloeg met zijn linkerachterbeen naar opzij, ging stilstaan en draaide zijn hoofd naar mijn linkerbeen. Eerst dachten we verzet, dus afwisseling geboden (rust, longeren etc.). Dit hielp niet sterker nog hij werd kreupel. Paard op rust echter geen verbetering. Veearts erbij gehaald die medicijnen (ontstekingremmers) voorschreef + rust. 2 weken gestapt echter niet veel beter. Toen maar rontgenfoto's laten maken van beide achterbenen. Hier is niets uitgekomen. Met zijn benen is niet mis. Toen zijn rug laten behandelen door een Osteopaat en het zadel gecontroleerd (ligt goed). Tot op dit moment heeft ook dat niet veel geholpen. Hij blijft zijn linkerbeen uitslaan. Om uit te sluiten dat hij pijn heeft, heeft de veearts voorgesteld om hem een week te verdoven, zodat hij geen pijn voelt. Blijft hij dit verdrag vertonen dan zit het volgens hem tussen zijn oren. Ik heb hier persoonlijk niet zo'n goed gevoel bij. Wie kan mij adviseren of is bekend met dit soort klachten.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 13:21

Je zou eens naar zijn tanden kunnen laten kijken. Ken een paard dat veel
verzet ging geven en ook kreupel ging lopen na een tijdje bleken rechts
ontzettende haken op zijn kiezen te zitten.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 13:34

Hebben jullie gekeken naar een eventuele peesblessure? Zou ik niet uitsluiten, als ik dit zo lees.
Misschien heeft je paard een spier vertrokken...zoiets kan je aan de buitenkant niet meteen zien, maar kan een paard wel erg hinderen....
En hoe staat het met het voer? Krijgt hij al de juiste voedingsstoffen wel binnen?

Ik zou het voorlopig rustiger aan doen met dit paard. Even niet meer voltes draaien in de bak, maar ontspannende buitenritten over het harde. Even niet aan de teugel, maar lekker los en om hem heen kunnen kijken. Ontspan zelf ook, soms is een combinatie ergens 'dood-gelopen', dan moeten jullie beide weer even samen op adem komen. Misschien zelfs ieder even apart, maar een paar buitenritten kunnen zeker helpen.

Zes weken voor probleem constateren, onderzoeken, behandelen en revalideren, dat is veel te kort. Welk probleem je paard ook heeft, het gaat sowieso langer duren dan 6 weken.

horseman

Berichten: 27
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 21:35

halo nine heb je nog steeds problemen met je paard ? zo ja laat me het dan ff weten ik heb zelf redelijk kijk op problemen met paarden en kan vaak wel wat doen om het te verhelpen of te adviseren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 22:28

Uit een bloedtest kunnen ze heel makkelijk zien of er een spier/pees beschading is. Zit dan een bep. stof in het bloed.
Beetje rare DA, onstekingsremmers zonder dat hij weet waarom en dan gewoon verdoven en doorrijden als hij toch al kreupel is geworden.

Een paard wordt niet bewust keupel omdat het tussen zijn oren zit.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 22:58

Oud topic