vaccinatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flien

Berichten: 18
Geregistreerd: 24-01-02
Woonplaats: Den burg - Texel

vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 00:32

Mijn pony is maandag ingeent in haar borst. Nu zit er een gigantische bult daar waar ze geent is. Vorig jaar is ze in haar hals geent waarna ze er ziek is geworden maar de dierenarts kon toen niet zeggen of het van de enting was. Ze heeft geen koorts.
Mijn instructeur zei dat het vaker voorkwam de bult zou naar beneden zakken en dan langzaam verdwijnen.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? En wat is nou beter in de hals of in de borst?

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 17:06

flien schreef:
Mijn pony is maandag ingeent in haar borst. Nu zit er een gigantische bult daar waar ze geent is. Vorig jaar is ze in haar hals geent waarna ze er ziek is geworden maar de dierenarts kon toen niet zeggen of het van de enting was. Ze heeft geen koorts.
Mijn instructeur zei dat het vaker voorkwam de bult zou naar beneden zakken en dan langzaam verdwijnen.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? En wat is nou beter in de hals of in de borst?

Beste Flien,
komt inderdaad vaker voor na een enting. Gaat als regel over na enkele dagen. Vraag de volgende keer an de dierenarts de enting extrea voorzichtign te doen omdat je paard "gevoelig" is. Aan de borst of hals maakt niet zo veel uit. Als het ene abces wordt, is aan de bortst handiger i.v.m. openen en speoen van dit abces.
Peter Klaver, dierenarts voor o.a. Primeval, exoten en wildlife(www.dierennieuws.nl)

eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 17:30

mijn paard had dat ook, ze prikken hem nu in zijn kont. Nergens last meer van! Alleen sommige paarden vinden het niet zo prettig die naald in hun kont. je kan ook vragen om een ander vaccin, wil ook nog wel eens helpen.