tong naar achteren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mistiqalxxme
Berichten: 14
Geregistreerd: 11-05-05

tong naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 09:49

mijn paard doet zijn tong naar achteren tijdens het galoperen waardoor ze onwijs veel geluid maakt en weinig lucht binnen krijgt weet iemand daar iets op?????

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: tong naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:00

hang je bit een gaatje hoger of koop een rubber tonglepel die je tijdelijk even gebruikt, door die lepel leert je paard z'n tong plat te houden.

mistiqalxxme
Berichten: 14
Geregistreerd: 11-05-05

Re: tong naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 10:08

denkje dat dat werkt ze doet het al vrij lang en is zo n tonglepel niet heel erg vervelend? heb er nog geen ervaringen van andere mensen van gehoord?

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: tong naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:12

Als je net die tonglepel op het bitje hebt, zal je paardje wel even moeilijk doen, hij moet er even aan wennen. Maar nee, ze hebben er geen last van in zoverre ze beperkt zijn met het spelen van hun tong Lachen . Maar het helpt echt en zo'n rubberen tonglepel kost ongeveer € 2,- a € 3,-. Dus het proberen waard toch?

mistiqalxxme
Berichten: 14
Geregistreerd: 11-05-05

Re: tong naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 10:20

waar kan je die dingen dan kopen en hoe lang moet je zoiets gebruiken dan?ze is al 12 en ik heb haar nu pas een jaar

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: tong naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:09

maar hangt het bit dan niet gewoon wat te laag?

ik heb een draver gereden die ook steeds d'r tong naar achter gooide, toen we het bit hoger hingen was t over.
bleek dat ze een lange mondspleet had waardoor het bit gewoon te laag in de mond hing, en ze er dus met haar tong onderuit kon kruipen.

mistiqalxxme
Berichten: 14
Geregistreerd: 11-05-05

Re: tong naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 11:22

nou dat heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd om hem wat hoger te hangen! zou dat zoveel uit maken dan?nou als dat zou helpen dan is het zo opgelost zeg ik ga het vandaag gelijk ff proberen ben erg benieuwd

mistiqalxxme
Berichten: 14
Geregistreerd: 11-05-05

Re: tong naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 11:25

oja maar zit het dan weer niet te strak in haar mondhoeken?want dat is ook weer niet de bedoeling krijgen we dat probleem er weer bij

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: tong naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:47

moet je even kijken, je kunt het wel zien aan de plooitjes in de mondhoeken, als t er meer dan twee zijn hangt ie te hoog.