dikmakers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 20:41

mijn paardje staat redelijk mager dit kwam waarschijnlijk door bloedwormen waar hij nu ook voor inent is.. dus nu moeten we afwachten of het wel degelijk dit wa wat zorgde dat hij mager stond. wie weet dik makers waardoor een paard snel weer aankomt?
mijn veearts heeft als maisolie als 'dikmaker' toevertrouwd.

Bruintje_87

Berichten: 2372
Geregistreerd: 10-11-04

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:38

fijn dit toppic Haha! ik ben ook iets aan het zoeken voor mijn paardje.
heb jij ook de problemen dat je de ribben kunt zien?

ik zelf zat aan maisvlokken te denken,
maar ik denk dat ik mijn dierenarts eens erover bel,of die een goede tip heeft Lachen

kita

Berichten: 151
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: rotterdam

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:21

maismeel en sommigen gebruiken pulp? maar dat moet eerst goed geweekt worden. wat het pulp presies is weet ik helaas niet.
maar maismeel werkt zoiezo goed!

Patoucha

Berichten: 821
Geregistreerd: 18-07-04

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:57

alle maïsproducten zijn goed, omdat ze veel koolhydraten bevatten. Ook plantaardige olie is goed (lijnzaadolie. maïsolie, zonnebloemolie) omdat het vet is. Dus maïs met een scheut olie!

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 07:49

t is bijna zomer....
dus gewoon in de weide zetten zou al voldoende moeten zijn.
Knipoog

meer hooi geven, gewoon meerdere keren per dag, ik vind zelf altijd dat je dat eerst moet proberen voordat je naar andere middelen grijpt.

chantalmelle
Berichten: 56
Geregistreerd: 21-02-05

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:56

Ik denk ook dat volop in het grasland al goed is. Eventueel bijvoeren met hooi als het een schaars landje is. Met mais heb ik geen ervaring, maar als de dierenarts het zegt, zou het wel goed zijn hoor.

Annemieke13

Berichten: 118
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Vlijmen

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:12

je kunt ook over het eten een schepje melkpoeder doen doe ik ook zijn mijn verzorrg pony.

gina2003

Berichten: 2027
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: almere

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:15

wat bij mijn paarden altijd goed werkt is slobber.
ze zijn niet mager of zo, maar ik merk dat als ik ze slobber heb gegeven, ze snel dik worden, misschien werkt het, heb het nl. ook van andere mensen gehoord.

Succes

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 21:44

pulp vind hij niet lekker, hij laat eht gewoon staan. slobber ja maar we hebben geen warm water aansluiting das zo stom en ik kan nie teerst naar huis tegen dat ik er ben is et water koud.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:59

maïsvlokken, ik doe gewoon half, half (half brok en half maïsvlokken). Heb nooit dunne paardjes en ze krijgen er ook nog een scheut maïsolie over maar daar moet je mee opbouwen anders gaan ze aan de spetter Haha!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 10:40

maar er zitten ook maisvlokken in zijn mengeling kan dit dan geen kwaad?

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:14

Ik voer mijn paard maismeel gewoon aanmaken met koud water door zijn brokjes heen vroeren,
Nu ben ik ook overgestapt op structuur muslie.
Ben benieuwd of het werkt.
Gewoon basisbrok en muslie met maismeel!

Ktje
Berichten: 273
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Den Haag

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:14

marahorse schreef:
pulp vind hij niet lekker, hij laat eht gewoon staan. slobber ja maar we hebben geen warm water aansluiting das zo stom en ik kan nie teerst naar huis tegen dat ik er ben is et water koud.

Pulp vinden de meeste paarden inderdaad niet lekker.
Wij hadden een paard op stal die door een breuk aan zijn kaak ernstig vermagert was. Van de dierenarts kregen we een recept van pulp, maismeel, paardenmeel en plantaardige olie.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, ohja wel water erbij, want alles zet heel erg uit en dat vind de maag van je paard niet fijn, dus goed laten wellen.

maartju
Berichten: 289
Geregistreerd: 30-07-04

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:51

handig topic voor mij ook! mijn arme paardje is echt veels te mager, ondanks dat ie enorm veel te eten krijgt (zijn weide genootjes krijgen evenveel hooi en gras, maar veeel minder krachtvoer, en toch blijft ie mager). En hij wordt ook regelmatig ontwormd. Verward Mijn trainer zei dat ik hem gewoon pure maiskorrels moest gaan voeren (is dat wat jullie "maisvlokken"noemen?), en dat vermengen met water. Ik begin er vanaf morgen mee, en hoop dat het wat oplevert! Maar wat is eigenlijk het verschil tussen maismeel en maiskorrels? het komt toch op hetzelfde neer, behalve dan dat het ene "gestamte mais" is zegmaar? Voedingswaarde is verder toch hetzelfde?
gr. maartje

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:08

ik vind maïsvlokken echt het beste verdikkingsmiddel hoor.
Lijkt op cornflakes maar dan in een heel grote verpakking.
Kan geen kwaad hoor als er al wat in de mengeling zit. Zit er bij mij ook in en toch krijgen ze half half.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Re: dikmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 13:08

ik ga het proberen hij is precies al wat bijgekomen door die maisolie, zo meteen is naar de aveve voor dat meel gaan kijken. ik heb ook iets raar gemerkt ik was hem aan het bekijken toen hij at hij bleek veel beter te staan, dan kwam ik aanzetten met zijn voordroog en trok hij zichzelf helemaal op ik begreep er niks van paar uurtjes later was het weer normaal??