hengstigheid opwekken???

Moderators: Dyonne, Angela

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chrystal-gek

hengstigheid opwekken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-02 03:01

ik ging gister kijken hoe mn paard zich in de rug voelde, dus door te kneden, drukken op sommige plekken in haar rug en dan te kijken hoe ze reageerde.
nou ze reageerde, niet alleen de reactie dat vind ik niet fijn, maar de reactie was ook plassen, zoals bij hengstigheid gebeurt.
ff later begon ze ook te knipperen, terwijl ik voor de tijd mij niet opviel dat ze hengstig was.
volgens mij dus door het kneden dat er hengstigheid reacties optraden, heb ik volgens mij ook wel vaker zien gebeuren als ik met mijn hand over de rug ging bij mn paardje, je kunt het wel 1 keertje als toeval toeschrijven, maar vaker?
maandag deed ze dit dus niet bij de da, maar gister wel bij mij.
misschien doordat de da het anders deed.
kheb eerst hetzelfde gedaan als de da, dus aan beide kanten met je vingers drukken, op verschillende plekken, kheb alleen ook de hals meegenomen, maar kan volgens mij de goeie punten niet vinden waar je echt naar moet kijken.

maar toen ik aan het begin drukte en dat je dan de hand door naar achteren laat glijden, kwam die reactie dus.

is dit normaal, hebben jullie dat ook bij jullie merries?
en is dat dan hengstigheid, of alleen de reactie die ze bij hengstigheid ook toont?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie