wit slijm

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

wit slijm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-02 19:48

Kan het kwaad als er wit slijm uit de vagina van een paard komt? Mijn paard was dit weekend absoluut niet te rijden. Nu heeft ze al een tijdje weinig gedaan, ivm de vorst, maar ik vind haar wel erg stijf en stug. Gisteren stond ze te plassen, en daarna kwam er een hele sliert wit slijm uit. Afgelopen zomer is er een paar keer geprobeerd haar drachtig te krijgen, maar dat is niet gelukt. Dit zou dus ook kunnen door een of andere infectie in de baarmoeder. Ik weet dat paarden daar erg last van kunnen hebben, en dat zou in elk geval verklaren waarom ze zo moeilijk was dit weekend. Of zou ze gewoon vervelend zijn, omdat ze niet heel veel heeft gedaan?
Mijn vraag dus, is dat witte slijm 'normaal' of betekent dit zowiezo een infectie?

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:50

Nou ik zou de DA toch maar even een slijmmonster laten trekken, is niet normaal.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

GAB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 12:37

Volgens mij is ze gewoon hengstig hoor!
Daaraan is ook haar gedrag te wijten.

De geest is geen vat die gevuld moet worden, maar een vuur dat je moet ontsteken.
-Plutarchus-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 13:38

Geen risico nemen, kan ook een baarmoederontsteking zijn.

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 14:27

Volgens mij is ze ook gewoon goed hengstig. Over een paar dagen moet het over zijn, ander de DA laten komen.

Te koop: boomloos zadel van goede kwaliteit
http://www.bokt.nl/markt/ad/430699/boom ... l-colorado

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-02 17:08

ik heb het aan een kennis van mij gevraagd, en die zegt dat slijm toch echt niet goed is. Ook niet als ze hengstig zijn. Als er al slijm is, dan ook zeker niet wit. In elk geval, hebben we de dierenarts gebeld (tenminste, de eigenaar..), en ik ga vanavond horen wat die heeft gezegd.
hopelijk valt het mee, en kunnen ze wel wat vinden.

GAB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 19:47

Mijn oude verzorgmerrie had dit (of iets dergelijks in ieder geval) ook. Maar dat was wel gewoon hengstigheid. Echt, t zag er niet uit. Had ze net gemest, kwam t er al pruttelend uit! Jach!

De geest is geen vat die gevuld moet worden, maar een vuur dat je moet ontsteken.
-Plutarchus-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie