Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kyona schreef:Weet je al hoe die spray heet? Ik ken het niet en ben benieuwd.
Hetja schreef:I.d.d. zeewier werkt bij mijn pony ook
smurf schreef:ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de levensomstandigheden van het paard van de topicstarter......
Kyona schreef:Weet je al hoe die spray heet? Ik ken het niet en ben benieuwd.
esther82 schreef:Het smeren van laurierzalf wil ook nog wel eens helpen bij het bevorderen van de groei. Wij hebben het een tijdje bij onze merrie gebruikt, met resultaat.
Arabesk schreef:Als je paard verder gezonde hoeven heeft zou ik m NIET op ijzers zetten,
Nog een opmerking over het voer van je paard. Het klinkt er eiwitrijk!! Kuil én sportbrok is wel een beetje veel van het goede!
ellepel schreef:de hoeven van mijn pony groeien ook nauwelijks, hij krijgt al zeewier door zijn voer, biotine heeft hij gehad maar zag bij hem geen verbetering.
nu hoorde ik laatst van iemand dat het veelal te maken zou hebben met de grond waar ze op staan en de voedingsstoffen die in het gras zitten, op zandgrond zou minder kalk in de grond zitten waardoor het paard minder binnenkrijgt via zijn hooi.meer geven van kalk zou dan moeten helpen.
op zich klinkt dat mij best wel logisch in de oren, moet alleen nog even uitzoeken hoe ik dan t beste extra kalk aan mijn pony zou moeten geven.
Antheman schreef:Daar zal ook heus een bepaald element meer of minder inzitten wat dit paard nodig heeft!
carlijn83 schreef:Antheman schreef:Daar zal ook heus een bepaald element meer of minder inzitten wat dit paard nodig heeft!
Er zit idd minder kalk in het gras en in t kuil als idd op kleigrond bijvoorbeeld.
Ik had dit al nagevraagd aan mn stalhouder.
Heeft eiwit dan ook invloed op hoefgroei??
Zou het helpen als ik hem kalk bij zou voeren?
Er staan 8 paarden daar en Nim is de enige die er eigenlijk 'last' van heeft, maar dat zou ook per paard verschillend kunnen zijn qua opname in het verteringsstelsel toch?