Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ibbel schreef:Laat eerst maar eens door een DA controleren of je paard dampig is of niet, voor je je zorgen maakt om niets.
Afhankelijk van de ernst kun je (al dan niet met medicijnen) nog wel rustige ritten maken. De duur is niet van belang, wel de snelheid waarmee je rijdt. Scheuren in galop zal er niet meer inzitten...
) joss schreef:Haal je paardje van het stro af ....... echt , het kan een enorme verbetering geven .
Emaartje schreef:joss schreef:Haal je paardje van het stro af ....... echt , het kan een enorme verbetering geven .
of is er nog iets beters...ventipulmin werkt bij haar niet...en sputylosin helpt niet voldoende omdat het slijm best diep zit...wie kan hierover meepraten
oosterhoff schreef:wanneer ben je met die tweede homeopathie cure begonnen? Bij dat soort behandelingen komt het wel eens voor dat het de eerste dagen wat erger wordt. Vraag dit anders even aan je homeopaat die weet er vast wel meer van en die kan je dan wellicht geruststellen.
, maar ik snap niet waarom je je paard gewoon op stro laat staan . Als er ergens stof en rottigheid in zit is het wel stro . Zeker voor een paard met CB is stro echt uit den boze . Als je er echt alles aan wilt doen , dan moet je op z,n minst eens een andere bodembedekking gebruiken. joss schreef:In wat voor soort stal staat Emara?, staan er meerdere paarden (ook op stro) is het stoffig , heeft ze wel een buitenbox .
Mijn paard heeft dus ook 2 winters lopen hoesten rochelen en weet ik niet wat , ook bronchoscopie laten maken . Volgens de DA was het beter omhem daar maar te laten en een week behandelen met longspoeling en de hele rattaplan . Ik moest daar toch eens over nadenken . In de tussentijd stond ie nog steeds op stro , ook nog nadat anderen hadden gezegd dat stro zo slecht was voor hem in deze situatie. Toch maar eens op houtkrullen gezet en ........ niks geen last meer gehad . Emara kan dan wel getest zijn of ze allergisch is voor stro ,en dat zijn dan w.s de zaadjes en de polletjes die erin zitten , maar er zit veel en veel stof in stro waar je paard de hele dag in staat te wroeten met d,r neus (dus opsnuiven)en zo blijven de slijmvliezen geirriteerd en krijg je een reactie op een reactie ect....
Ik wil niet beweren dat dit voor jouw de oplossing is ,maar het is zeker het proberen waard.