Het zit zo: het paard van mijn vader (Myra, 10 jarige merrie van 1.75m) werd een tijdje terug opeens mager. Op dat moment werd ze bijna niet gereden, ze kwam wel buiten maar meer niet. Dierenarts gebeld, deze zei dat Myra's lichaam de vitamine E die ze binnenkreeg uit voer afstootte. Dit kon wel ns voorkomen, we kregen een bus vitamine E + selenium en daarna zou het weer beter moeten gaan. Het ging inderdaad beter, ik rij haar nu alweer een tijd en ze kwam wat aan. Afgelopen week echter kwam ik in de stal, ze heeft de hele winter geen deken op gehad en ze stond echt te shaken van de kou, haren overeind, dus ik haar meteen een deken opgelegd (die ze nu ook voorlopig ophoudt). Ze heeft bijna geen wintervacht! Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Eten lijkt ze genoeg te krijgen, ze heeft een voerautomaat waarmee ze om de 2 uur van s ochtends tot s avonds 2,5 min. eten krijgt, ik zou ns moeten uitrekenen hoeveel dit is (ander paard van mn vader doet het met 1,5 min. prima). Ook viel me op dat ze weer wat was afgevallen, de pot met vitamine E is pas op, maar eigenlijk zou deze ene kuur genoeg moeten zijn...Ze krijgt basisbrok met kuilvoer en wortelen. Ze is ook ontwormd.
Sorry voor t lange verhaal

Alvast bedankt!
Groetjes Lotte